برگزاری جلسه نشست هم اندیشی و دوره آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی های آذربایجان غربی

01

جلسه نشست هم اندیشی و دوره آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی های آذربایجان غربی به همت روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی در این نشست گفت: برنامه ریزی و اقدامات لازم برای ارزش دهی و ارتقای جایگاه روابط عمومی در سطح جامعه و استان انجام شود.
وی رسالت اصلی روابط عمومی ها را عمل به توصیه های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور درخصوص جهاد تبیین معرفی کرده و یادآور شد: خدمات نظام جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها به صورت هنرمندانه، دقیق و صادقانه توسط روابط عمومی ها برای افکار عمومی تبیین شود.
مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی به برخی از کاستی ها در حوزه اطلاع رسانی نیز اشاره کرده و افزود: با تفکرات جهادی در عرصه خدمت حضور یافته و برای خنثی کردن فضاسازی های رسانه ای مخرب برنامه ریزی شود.
پوریافر همچنین به همپوشانی روابط عمومی ها در عرصه های مختلف تاکید کرده و گفت: با شناخت و بازتعریف توانایی ها و ظرفیت های مختلف روابط عمومی دستگاهها، در مسیر تقویت وحدت و انسجام این حوزه گام برداشته شود.
وی در ادامه به تلاش دشمنان جهت بحران سازی در جامعه اشاره کرده و افزود: با زمان سنجی برای تبیین صحیح برخی از مسائل جامعه، از تبدیل یک مسئله کوچک به بحران، جلوگیری می شود.
مدیرکل حوزه استاندار و روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی به توطئه سیاه نمایی و به حاشیه راندن خدمات نظام جمهوری اسلامی نیز اشاره کرده و ادامه داد: دشمن از تمام توان خود بر علیه کشورمان و نظام جمهوری اسلامی استفاده می کند و روابط عمومی ها خود را برای مدیریت این جنگ رسانه ای آماده سازند.
پوریافر در پایان با اشاره به اینکه روابط عمومی ها با هنر خود مردم را به آینده امیدوار کنند، افزود: باز کردن گره های ذهنی مردم، وظیفه روابط عمومی هاست.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی دیگر سخنران این نشست بود که در سخنانی ضمن اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید به ابزارهای روز دنیا مسلط شوند افزود: دشمن به دنبال وارونه نشان دادن واقعیت هاست و روابط عمومی باید راوی اول باشد
رضا ابراهیمی امروز در جلسه نشست هم اندیشی و دوره آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی های آذربایجان غربی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی به جایگاه روابط عمومی توجه ویژه داشته باشند تا خدمات مجموعه به درستی به بدنه جامعه منتقل شود.
وی با تاکید بر تقویت روابط عمومی ها و تجهیز آنها به ابزارهای روز دنیا، خاطرنشان کرد: اقدامات سازمان به درستی و تشخیص جامعه هدف، اطلاع رسانی شود و این امر نیازمند نگاه ویژه به روابط عمومی است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی به استفاده از ظرفیت روابط عمومی ها در شورای اطلاع رسانی استان نیز اشاره کرده و افزود: در حوزه روابط عمومی نباید جزیره ای عمل شود و هماهنگی بین روابط عمومی ها جهت تولید محتوای مشترک و به روز در حوزه های کلان ضروری است.
ابراهیمی همچنین با تاکید بر حضور فعال روابط عمومی ها در فضای مجازی جهت خنثی سازی توطئه های دشمن، تصریح کرد: با تشکیل کارگروه های اختصاصی در حوزه روابط عمومی، در مسیر هماهنگی و استفاده از ظرفیت روابط عمومی ها در حوزه های مختلف گام برداشته شود.
وی در ادامه به نگاه استاندار آذربایجان غربی جهت ترویج نشاط اجتماعی اشاره کرده و افزود: با اقداماتی چون دیپلماسی ورزشی می توان نشاط اجتماعی را در جامعه گسترش داد و روابط عمومی ها در تزریق نشاط به جامعه نقش مهمی دارند.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دشمن به دنبال ملتهب کردن جامعه و ناکارآمد جلوه دادن نظام است، اضافه کرد: روابط عمومی ها به صورت پویا و فعالانه در عرصه حضور یافته و با تولید محتوا، توطئه ها را خنثی سازند و اقدامات بزرگی که در استان در حال انجام است را به درستی به جامعه منعکس کنند.
ابراهیمی همچنین با اشاره به اینکه دشمن به دنبال وارونه نشان دادن واقعیت هاست، افزود: روابط عمومی ها نیاز به بزرگنمایی نداشته و با انعکاس صحیح واقعیات و خدمات نظام و شفافیت در اطلاع رسانی، موفق خواهند بود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید راوی اول باشد، تصریح کرد: روابط عمومی منسجم، فعال و هم افزا، تاثیر چشمگیری در افزایش امید جامعه و میزان مشارکت مردم در انتخابات سال جاری خواهد داشت.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در پایان گفت: روابط عمومی ها در حوزه ترویج جوانی جمعیت نیز فعالانه حضور یافته و در تبیین ضرورت جوان سازی جمعیت، ورود جدی داشته باشند.
در ادامه این نشست مشاور امور هماهنگی و رسانه استاندار آذربایجان غربی در سخنانی  گفت: روابط عمومی راوی پیشرفت و موفقیت های دولت در عرصه های مختلف بوده و به عنوان ویترین مجموعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است.
وی روایت گری اقدامات دولت را وظیفه اصلی روابط عمومی ها معرفی کرده و یادآور شد: روابط عمومی ها پاسخگوی افکار عمومی بوده و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دولت سیزدهم را با شفافیت به مردم گزارش دهند.
مشاور امور هماهنگی و رسانه استاندار آذربایجان غربی، سرعت عمل در اطلاع رسانی را نیز ضروری دانسته و افزود: روابط عمومی ها به عنوان راویان اول در صحنه اطلاع رسانی فعالتر عمل کنند.
رزازی همچنین با تاکید بر استفاده از نیروهای متخصص در عرصه روابط عمومی، خاطرنشان کرد: حضور نیروهای توانمند و متخصص در حوزه روابط عمومی و ارتباطات می تواند در پیشبرد اهداف رسانه ای دولت موثر باشد.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم سیاست گذاری خود را براساس مطالبات مردم انجام می دهد و در سفرهای شهرستانی مقام عالی استان نیز این امر به جد دنبال شده است .
وی در ادامه حضور مدیران استانی دستگاههای اجرایی در تک تک شهرستان ها را در قالب سفرهای شهرستانی، یک افتخار کم سابقه قلمداد کرده و افزود: دستاوردهای دولت سیزدهم و عملکرد دستگاههای اجرایی استان در بهبود شاخص های توسعه در عرصه های مختلف در قالب مستندهای فاخر و با یک روایت صحیح تهیه شده و در سریعترین زمان ممکن به مردم ارائه شود.
مشاور امور هماهنگی و رسانه استاندار آذربایجان غربی در پایان اضافه کرد: روابط عمومی دستگاههای مختلف با یک اطلاع رسانی درست و امیدآفرین می توانند در حوزه جهاد تبیین که مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، نقش آفرینی کنند.

تصاویر