امضای تفاهم نامه همکاری ما بین شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و اداره کل آموزش و پرورش

۱

تفاهم نامه همکاری مابین شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و اداره کل آموزش و پرورش استان امضا شد.

این تفاهم نامه با موضوع فرهنگ سازی جهت ترویج الگوی صحیج مصرف آب و بهره‎گیری دبیران و دانش آموزان از امکانات شرکت آب و فاضلاب جهت ارتقای کیفیت آموزش و در راستای تحقق سیاست های کلان سند چشم انداز در افق 1404، قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قوانین بودجه سنواتی در حوزه آب و فاضلاب و تقویت همکاری ها و توانمندی‎های وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو در زمینه استفاده بهینه از منابع آب، به امضای محمداشرفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش استان رسید. 

راهنمایی و مشاوره تخصصی در خصوص استفاده از ادوات هوشمند و کاهنده مصرف آب، ارائه مشاوره فنی و تخصصی به منظور صرفه جویی در مصرف آب در سطح ادارات آموزش و پرورش و مدارس استان، ارائه اقلام و کتب آموزشی مناسب در مدارس جهت استفاده دبیران و دانش آموزان، تعامل برای برگزاری مسابقات کتابخوانی در خصوص موضوع تفاهم نامه، ایجاد بسترلازم جهت بازدید دانش آموزان مقطع اول دبیرستان از تصفیه خانه های آب و ارائه آموزش نظری و عملی و توضیحات مورد نیاز با توجه به محتوای کتاب درس شیمی، ارائه پیام های آگاهی دهتده و آموزشی در مدارس، ایجاد بستر لازم جهت انجام کارهای تحقیقاتی و حمایت از موضوعات پایان نامه ای دبیران و کارشناسان مرتبط با صنعت آب و فاضلاب، تعامل در خصوص تدوین محتوای جزوات آموزشی مرتبط با صنعت آب و فاضلاب از جمله تعهدات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این تفاهم نامه است.
 بهره گیری از مشاوره های تخصصی ارائه شده توسط شرکت آب و فاضلاب در زمینه ادوات کاهنده مصرف آب در ادارات و مدارس استان، توزیع اقلام و کتب آموزشی ارائه شده در بین دبیران و دانش آموزان و ایجاد تمهیدات لازم جهت بازدید دانش آموزان مقطع اول دبیرستان از تصفیه خانه های آب و استفاده از توانمندی های موجود شرکت آب و فاضلاب در این زمینه نیز تعهدات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این تفاهم نامه را شامل می شود.
 در مراسم امضای این تفاهم نامه مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت و نقش آب در زندگی انسان ها اظهار داشت: آب بعنوان مایه حیات انسان ها و موجودات زنده در معرض تهدید قرار دارد که بایستی با فرهنگ سازی و مدیریت مصرف در بین اقشار مختلف مردم، در حفظ آن کوشید.
علی مطهری با اشاره به ظرفیت های آموزش و پرورش برای تبیین اهمیت آب و تهدیدات موجود گفت: وجود 700هزار نفر دانش آموز و 40هزار نفر نیروی فرهنگی در آموزش و پرورش استان، ظرفیت بالقوه ای است که می توان در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه ازآب مورد استفاده قرار گیرد.

وی آشنا ساختن دانش آموزان با مقوله آب و خطرات کم آبی و تهیه و تدوین محتواهای کتب درسی در رابطه با مصرف بهینه آب را از جمله راهکارهای مهم در رابطه با ترویج فرهنگ صرفه جویی و استفاده صحیح از آب و منابع آب عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز دراین مراسم با ارائه گزارش از وضعیت تولید و تامین آب شرب در استان اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و کاهش نزولات جوی، امسال با کاهش 40درصدی بارش ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مواجه هستیم.

محمداشرفی افزود: این امر باعث می شود تا ضمن از دست دادن کمی منابع آب زیرزمینی با افت کیفی آب استحصالی نیز مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته 10 حلقه چاه آب در ارومیه از مدار بهره برداری خارج شده اند اظهار کرد: با وجود کاهش منابع تامین آب همچنان مصرف بالا و بیش از حد استاندارد آب را شاهد هستیم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب، بر برنامه ریزی و اقدام عملی برای آشنایی دانش آموزان با روش های مصرف صحیح آب و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد.
 

تصاویر