همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

آغاز بهره برداری از طرح های آبرسانی در آذربایجان غربی

1

همزمان با هفته دولت، بهره برداری از طرح های آبرسانی در آذربایجان غربی آغاز شد.

در مراسمی که به همین مناسبت و  با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و مسئولین محلی برگزار شد، بهره برداری از سه طرح آبرسانی شامل فاز اول پروژه خط انتقال آب به زمین های توحید در ارتفاعات جنوب شرق ارومیه، ایستگاه پمپاژ جدیدالاحداث ریحان آباد و ایستگاه پمپاژ گلشهر و آبرسانی به هشت روستا در شهرستان های چالدران، ماکو و سلماس آغاز شد.
برای اجرا و آماده بهره برداری شدن این طرح ها، بالغ بر 131 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در آیین بهره برداری از این طرح ها، با ارائه گزارش از نحوه اجرای طرح های آبرسانی اظهار داشت: با اجرای فاز اول پروژه خط انتقال آب به زمین های توحید به طول چهار هزار و 320 متر و آبگیری مخزن پنج هزار متر مکعبی، آب شرب پنج هزار و 650 مشترک با 27 هزارو 560 نفر جمعیت تامین و مشکل افت فشار و کمبود آب در این منطقه مرتفع گردید.
 وی در خصوص ایستگاه پمپاژ جدیدالاحداث ریحان آباد نیز گفت: با راه اندازی این ایستگاه پمپاژ با شش دستگاه پمپ 132 کیلو وات، خروجی آب از 300 لیتر در ثانیه به 500 لیتر در ثانیه افزایش یافت.
وی افزود: با بهره برداری از این ایستگاه، مشکل افت فشار آب در مناطق ولی عصر(عج)، ابوذر، مجاهد یک، شهید آیت الله مدنی 3، شهید باباساعی، نور، خرمشهر، علامه مجلسی و کمربندی خاتم الانبیا (ص) بطور کامل مرتفع شد.
رضوی در خصوص ایستگاه پمپاژ گلشهر نیز اظهار داشت: این ایستگاه دارای شش دستگاه پمپ 75 کیلو وات است که راه اندازی آن موجب افزایش انتقال آب به بیش از 100 لیتر در ثانیه به مخازن 10هزار مترمکعبی ولی عصر(عج)، دو هزار متر مکعبی کارگران و دوهزار متر مکعبی ایثار و رفع افت فشار آب در قسمت های غربی شهر ارومیه از جمله شهرک های کارگران، ولی عصر(عج)، اندیشه، زیباشهر و شهریار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص آبرسانی به روستاهای استان نیز گفت: با مشارکت مالی بنیاد علوی، اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب و اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری، آبرسانی به روستاهای محلملوی علیا و سفلی، قیزیل سوری، امامقلی کندی علیا و سفلی و جغال در شهرستان چالدران، جان عزیز شهرستان ماکو  و پکاجوک سلماس اجرا و با بهره برداری از آنها، 433 خانوار روستایی با یکهزارو 496 نفر جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.
وی افزود: در این طرح ها، 9 هزار و 350 متر خط انتقال آب و هفت هزار و 800 متر شبکه توزیع آب، اجرا و سه باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت 90 متر مکعب احداث شده است.
 

تصاویر