سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خبرداد:

رفع مشکل قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق شهر ارومیه

1

سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: با رفع مشکلات بوجود آمده ناشی از جریان برق، درحال حاضر هیچگونه مشکلی از بابت افت فشار آب در ارومیه وجود ندارد.

مقداد اسکندرپور در گفتگو با برنامه «ایستحلر» صدای مرکز آذربایجان غربی با بیان اینکه در روزهای گذشته براثر نوسانات و قطع جریان برق، در برخی از مناطق شهر ارومیه شاهد افت فشار و قطعی آب بودیم، اظهار داشت: بدنبال این اتفاق، آب موجود در مخازن ذخیره تامین کننده آب شرب این مناطق به پایین ترین حد خود رسید که تا رسیدن به حالت طبیعی، مدتی به طول انجامید.

وی گفت: در حال حاضر مشکلات ناشی از جریان برق رفع شده و آب شرب مورد نیاز مردم جریان دارد.

وی در خصوص سوالی مبنی بر وجود افت فشار در برخی دیگر از مناطق شهر ارومیه نیز اظهار کرد: مخازن ذخیره آب برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم، اغلب در ارتفاعات قرار دارند اما به لحاظ توسعه بی رویه و ساخت و سازهای غیرمجاز، برخی از این مخازن، پایین تر از واحدهای مسکونی قرار می گیرند که از این نظر مشکلاتی را بوجود می آورد.

وی افزود: براساس برنامه های توسعه شهری، مخازن ذخیره آب در نقاطی از شهر طراحی و احداث می شوند که با قرار گرفتن در بالادست واحدهای مسکونی، آب شرب مورد نیاز مشترکین به راحتی در اختیار آنها قرار می گیرد اما به لحاظ توسعه نامتوازن، بدون برنامه و ساخت و سازهای غیرمجاز، با قرار گرفتن واحدهای مسکونی بالاتر از مخازن، مشکلاتی ایجاد می شود.

سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، انشعابات غیرمجاز و مصارف غیر شرب را از جمله معضلات در بخش آب روستایی عنوان و اظهار کرد: یکی از علل افت فشار در شبکه های آبرسانی روستایی، وجود انشعابات غیرمجاز است که شرکت آب و فاضلاب در راستای ارائه خدمات بهتر، رسیدگی به این موضوع را در راس امور خود قرار داده است.

اسکندرپور با اعلام اینکه در حال حاضر 10 مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی در سطح استان در دست اجرا هستند، افزود: این تعداد مجتمع، 920 روستا را تحت پوشش قرار می دهد که از این تعداد، پنج مجتمع مراحل پایانی خود را طی می کنند.

وی گفت: عملیات اجرایی پنج مجتمع دیگر نیز در دست اجرا است که با توجه به اهتمام دولت و وزارت نیرو پیش بینی می شود در سال های آینده بهره برداری از آنها آغاز شود.

وی افزود: با اتمام و بهره برداری کامل از این مجتمع های آبرسانی، مشکل تامین آب شرب تعداد کثیری از روستاهای استان مرتفع خواهد شد.

تصاویر