اعضای شورای عالی کميته ملی آب و فاضلاب ايران شناخته شدند

01

ترکیب شورای عالی کمیته ملی آب و فاضلاب ایران که نماینده‌ای از فعالان بخش‌های مختلف در صنعت آب و فاضلاب ایران است، بستری مناسب برای توسعه مشارکت با تشکل‌ها و سازمان‌های مرتبط برای توسعه حرفه‌ای و ارتقای سطح مهندسی صنعت آب و فاضلاب در ابعاد ملی، منطقه‌ای و بین المللی است.

کميته ملی آب و فاضلاب ايران به منظور مدیریت و انجام امور مرتبط با عضویت ایران در انجمن بین المللی آب، در چارچوب " قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین المللی" در دی ماه سال 1387 توسط وزارت نیرو در شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران تشکیل شد.
اهداف کمیته ملی آب و فاضلاب ایران مشتمل بر گسترش فعالیت و بالابردن دانش، فنون و مهندسی آب و فاضلاب، ایجاد هماهنگی با برنامه و رویدادهای انجمن بین‌المللی آب (IWA)،بهره‌گیری از امکانات انجمن، فراهم کردن امکانات برای مشارکت و توسعه حرفه‌ای در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی،، ایجاد بستر تبادل اطلاعات علمی و فنون حرفه‌ای و شناساندن سرآمدان صنعت آب و فاضلاب آب و فاضلاب کشور است.
شورای عالی، هیئت اجرایی، کمیته متخصصین جوان، کمیته‌های فنی تخصصی و دبیرخانه کمیته، ارکان کمیته ملی آب و فاضلاب ایران هستند. ترکیب اعضای شورای عالی کمیته ملی آب و فاضلاب ایران 9 نفر عضو به شرح زیر است:
رئیس شورای عالی (مدیر‌عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور)؛ قائم مقام (معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور)؛ دبیر شورا به لحاظ استقرار در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ( انتخاب رئیس شورای عالی)؛ دو نفر از کارشناسان خبره صنعت آب و فاضلاب (به انتخاب رئیس شورای عالی)؛ یك نفر از استادان دانشگاه‌ها؛ یك نفر از انجمن‌های علمی متخصصین آب و فاضلاب؛ یك نفر از جامعه مهندسان مشاور ایران و یک نفر از انجمن صنفی شرکتهای آب و فاضلاب است. از سال 1398 مصادف با تشکیل کمیته متخصصان جوان آب و فاضلاب ایران، نماینده این کمیته نیز به ترکیب شورای عالی اضافه شده است.

تصاویر