با حضور معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی انجام شد؛

بررسی روند اجرایی پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شهرستان خوی

1

در بازدید معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شهرستان خوی، روند اجرایی این پروژه مورد بررسی قرار کرفت.

در این بازدیدمقرر شد با تسریع در فعالیتهای اجرایی و با  تکمیل باقیمانده عملیات بخش سیویل و الکترومکانیکال شرایط لازم برای فاضلاب گیری واحدهای فرآیندی در خرداد ماه سال 1403 فراهم شود.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این بازدید اظهار امیدواری کرد، تا تیرماه سال 1403 بهره برداری آزمایشی از این تصفیه خانه فاضلاب آغاز شود. 
احیاجاهدی افزود: کل شبکه و خط انتقال فاضلاب در حدود 24کیلومتر طی سنوات گذشته توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی وقت اجرا شده و امکان اتصال فاضلاب واحدهای مسکونی به شبکه وجود دارد.
شایان ذکر است؛ جمعیت روستای وار در حدود  6هزار    نفر بوده و حجم فاضلاب قابل جمع آوری   898    مترمکعب در شبانه روز و سیستم تصفیه خانه از نوع لجن فعال SBR   است و طی سنوات گذشته از محل بانک توسعه اسلامی تامین اعتبار شده و بعد از توقف عملیات ناشی از عدم تخصیص اعتبار در سنوات گذشته  در سال  1401 شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تامین و تخصیص اعتبارات لازم تداوم عملیات تکمیلی طرح را به شرکت آب و فاضلاب استان محول و ابلاغ نمود و معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی بلافاصله پس از ابلاغ موافقتنامه تکمیل پروژه را با جدیت پیگیری نموده به نحویکه ورود به دوره بهره برداری تا چند ماه آینده محقق خواهد شد.

تصاویر