رسوب زدایی و تخلیه کامل لجن لاگون شماره 3تصفیه خانه فاضلاب بوکان

1

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از رسوب زدایی و تخلیه کامل لجن لاگون شماره 3تصفیه خانه فاضلاب بوکان خبر داد.

احیا جاهدی اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب بوکان از نوع لاگون هوادهی اختلاط کامل با هوادهی سطحی در سال 1385 با ظرفیت حدود 160 هزار نفر جمعیت به بهره برداری رسیده و شامل 190 کیلومتر شبکه مدرن و  118 کیلومتر شبکه سنتی بوده و فاضلاب جمع آوری شده از طریق خط انتقال سایز 1200 میلی متر در حدود  8 کیلومتر به تصفیه خانه هدایت می شود.
وی افزود: ورود اجتناب ناپذیر آب های سطحی و انباشت رسوبات در واحدهای تصفیه خانه در دوره های کوتاه، باعث ایجاد اختلال در فرآیند شده، لذا تخلیه لجن لاگون ها به تناوب توسط واحد بهره بردار صورت می پذیرد.
وی گفت: در این راستا عملیات تخلیه لاگون شماره 3 آغاز که با تخلیه حجم تقریبی یک هزار و 500  متر مکعب لجن و پس از رسوب زدایی، تخلیه لجن و شستشوی کامل مجددا فاضلاب گیری خواهد شد.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی بابیان اینکه طرح ارتقا و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بعلت اتمام دوره طرح قبلی و افزایش روز افزون جمعیت شهر بوکان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در تلاش است تا با اخذ مجوز ماده 23 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، شرایط لازم برای مدرن سازی شبکه سنتی و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب را فراهم نماید.
وی افزود: با شکل گیری سکونتگاه های غیر مجاز طی 17 سال گذشته در حوالی تصفیه خانه فاضلاب بوکان مشکلات اجتماعی عدیده ای در خصوص نارضایتی ساکنین حوالی ساختگاه تصفیه خانه بوجود آمده و همین امر یکی از دلایل توجیهی ارتقای این تصفیه خانه به شمار می رود.
 

تصاویر