با بهره بردرای از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه امکان‎پذیر شد؛

آغاز عملیات اجرای شبکه فاضلاب و خط اصلی در سطح شهر ارومیه

1

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: با بهره‎بردرای از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، امکان اجرای شبکه فاضلاب و خط اصلی در سطح این شهر فراهم شده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: با بهرهبردرای از مدول سوم تصفیهخانه فاضلاب ارومیه، امکان اجرای شبکه فاضلاب و خط اصلی در سطح این شهر فراهم شده است.

احیاجاهدی افزود: با انجام عملیات اجرای شبکه‏های جدید فاضلاب در سطح شهر ارومیه بسیاری از مناطق که پیش از این با مشکل مواجه بودند، از شبکههای جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار خواهند شد.

وی، خیابانهای الواج و شهید آژیده را ازجمله مناطق مشکلدار عنوان کرد و اظهار داشت: شبکه جمع‏آوری و خطوط انتقال فاضلاب خیابان استاد شهریار و معابر منتهی به آن از جمله خیابان الواج در طی سالیان گذشته و به مرور اجرا گردیده و تاکنون بخش عمده‏ای از معابر منتهی به خیابان استاد شهریار از نعمت شبکه مدرن و بهداشتی فاضلاب برخوردار شده اند.

وی گفت: خطوط انتقال فاضلاب در مسیر مذکور هماکنون با ظرفیت کامل در حال بهرهبرداری بوده و خصوصا در مواقع بارندگی، باعث پسزدگی در آنها می‏گردد که شرکت آب و فاضلاب به‏منظور حل این مشکل، احداث خط انتقال جدید به‌طول حدود 6 کیلومتر را در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی افزود: علاوه بر این، احداث خط انتقال کمکی سایز 1200 میلیمتر نیز به‎عنوان راهحل کوتاه‏مدت در حال انجام بوده و امید می رود ظرف ماه‏های آینده با تخصیص اعتبارات لازم، اتمام و با بهرهبرداری از آن، عمده مشکلات بخش فاضلاب در این منطقه مرتفع شود.

جاهدی در خصوص مشکلات فاضلاب در خیابان شهید آژیده نیز اظهار داشت: احداث شبکه فاضلاب در خیابان شهید آژیده و معابر منتهی به آن از سالیان گذشته آغاز گردیده بطوری‌که در طی سال 1400 قسمتی از آن و طی سال 1401 در حدود 1500 متر و اخیرا طی ماه گذشته نیز حدود 750 متر از معابر آن اجرا گردیده است.

وی گفت: از جمله مشکلاتی که طی سال‏های گذشته در مناطق مذکور وجود داشته است به این دلیل است که در حال حاضر یک مسیر 30 الی 40 متر باقیمانده که معبر مربوط به آن با پیگیریهای شرکت آب و فاضلاب پس از مکاتبات با شهرداری حل و فصل گردیده و پس از نهایی نمودن آن در اسرع وقت  نسبت به اجرای شبکه فاضلاب در آن مسیر، اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

وی افزود: دو مسیر و معبر منتهی به خیابان شهید آژیده باقیمانده که در حال حاضر شیب آنها به طرف خیابان نبوده و بنابراین بر روی شبکه موجود در خیابان یاد شده نمی تواند وصل شود.

جاهدی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده دو مسیر مذکور بایستی از طرف انتهایی به شبکه موجود وصل گردند، اظهار کرد: مجددا شهرداری باید در انتهای کوچه که آبرو وجود دارد، معبر را آزاد کرده تا شبکه فاضلاب قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارد در صورت آزادسازی معابر یاد شده، نسبت به اجرای شبکه فاضلاب بهداشتی در راستای حل مشکلات اهالی منطقه مذکور و خدمت رسانی به آنها، اقدامات لازم را انجام دهد.

 

تصاویر