بازدید مدیر کل بازرسی استان اذربایجان غربی از تصفیه خانه فاضلاب ارومیه

01

محبوبی مدیر کل بازرسی استان اذربایجان غربی از مراحل پیشرفت پروژه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه بازدید کرد.

در این بازدید که مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب آذربایجان غربی و معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب حضور داشتند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح تصفیه خانه فاضلاب ارومیه برای افق سال 1420طراحی شده است، اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با ظرفیت کل 200 هزارمترمکعب در شبانه روز در چهار مدول برای جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در نظر گرفته شده است.
محمد اشرفی با اعلام اینکه مدول اول تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به ظرفیت کل 40 هزارمترمکعب در شبانه روز برای جمعیت 200هزار نفر با سیستم لجن فعال از نوع بیولاک در سال 81 شروع و در سال 87 به بهره برداری رسیده است، افزود: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب نیز به ظرفیت کل 40هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت 200هزار نفر با سیستم لجن فعال از نوع بیولاک در سال 87 شروع و در سال 93 به بهره برداری رسید.
وی گفت: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه نیز با ظرفیت کل60هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت 300 هزار نفر با سیستم SBR در سال 94 شروع و هم اکنون با هزینه کرد اعتباری بالغ بر 835 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی کل 90.37 درصد در حال احداث بوده و با تامین اعتباری به میزان 400 میلیارد ریال قابل بهره برداری خواهد بود.
وی افزود: با بهره برداری از این مدول مجموع پساب قابل انتقال به دریاچه ارومیه به میزان 51.1 میلیون متر مکعب در سال خواهد بود.
در پایان این بازدید محبوبی مدیر کل بازرسی استان اذربایجان غربی ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته خواستار تسریع در روند اجرای پروژه و اتمام آن گردید

 

 

تصاویر