برگزاري كارگاه آموزشي و توجيهي پيمانكاران امور آب و فاضلاب اروميه براي حفظ حرمت ماه مبارك رمضان

01

كارگاه آموزشي و توجيهي پيمانكاران امور آب و فاضلاب اروميه براي حفظ حرمت ماه مبارك رمضان برگزار شد.

امام جماعت امور آب و فاضلاب شهرستان اروميه با تبريك فرارسيدن ماه مبارك رمضان و توفيق كسب بركات معنوي اين ماه الهي در جمع نمايندگان پيمانكاران امور آب و فاضلاب اروميه گفت: كساني كه به دليل عذر شرعي قادر به روزه گرفتن نيستند بايد حرمت ماه رمضان و روزه‌داران را حفظ كنند.
 
حجت الاسلام چهرگاني افزود: ماه رمضان ماه خدا، ماه روزه، ماه اسلام، ماه پاكي از آلودگي‌ها و ماه قيام براي عبادت و بندگي است.
 
وي از ماه رمضان به عنوان ماه تقوا و استغفار ياد كرد و با بيان اينكه استغفار و توبه عامل آمرزش انسان است، تصريح كرد: انسان مي‌تواند با استغفار خود را خوشبو و بوي متعفن گناه را از خود دور كند.
 
امام جماعت امور آب و فاضلاب شهرستان اروميه با تاكيد بر اينكه در ماه رمضان ثواب اعمال انسان مضاعف مي‌شود، متذكر شد: ماه رمضان ميدان مسابقه است و طبيعي است كه هر ميدان مسابقه برنده و بازنده‌اي دارد، پس كساني كه در طول ماه رمضان رضايت الهي را كسب كرده‌اند، در روز عيد فطر جوايز خود را دريافت مي‌كنند.
 
چهرگاني با تاكيد بر اينكه ماه رمضان يكي از برترين، پرفضيلت‌ترين و شريف‌ترين ماه‌هاي خداوند متعال در طول سال است، گفت: بالاترين افتخار انسان اين است كه خدا ميزبان او و او ميهمان خداوند در اين ماه است.
 
وي با بيان اينكه ماه رمضان براي مؤمنان روزه‌دار ماه رحمت، ماه بركت و مغفرت است، ادامه داد: در مقابل اين موضوع ماه رمضان براي كساني كه حرمت اين ماه پرفيض خدا را نگه نمي‌دارند ماه عقاب و عذاب است.
 
امام جماعت امور آب و فاضلاب شهرستان اروميه با اشاره به وجود افرادي در جامعه كه قادر به روزه گرفتن نيستند، خاطرنشان كرد: كساني كه به خاطر عذر شرعي نمي‌توانند روز بگيرند، حتماً بايد حرمت اين ماه را حفظ كنند و با كساني كه علنا روزه‌خواري مي‌كنند، بايد برخورد شود.
 
وي از نمايندگان پيمانكاران خواست تا نسبت به توجيه كاركنان در خصوص حفظ حرمت ماه مبارك رمضان اقدام كرده و آنها را از روزه‌خواري در محل انجام كار و عمليات‌هاي مربوطه برحذر دارند.
 

 

تصاویر