با حضور رئیس جمهور و بصورت ویدئو کنفرانس صورت گرفت؛

آغاز بهره برداری از سد «چپرآباد» شهرستان اشنویه

6

با حضور رئیس جمهور و در ششمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ ایران و در چهار چوب کاروان «هر پنجشنبه، افتتاح طرح های زیربنایی در کشور» بهره برداری از سد «چپرآباد» شهرستان اشنویه بصورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

در مراسمی که به همین مناسبت و با حضور معاون آب و آبفا وزارت نیرو، استاندارآذربایجان غربی، مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای، توزیع نیروی برق و  آب و فاضلاب آذربایجان غربی ترتیب یافته بود، با دستور حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جهور، بهره برداری رسمی از سد« چپرآباد» شهرستان اشنویه آغاز شد.

سد چپرآباد در 10 کیلومتری اشنویه احداث و طول تاج آن 488 متر و عرض 10 متر است.

این سد با ظرفیت 46 میلیون متر مکعب از نوع خاکی با هسته رسی، با 244 میلیارد تومان اعتبار دولتی و اشتغال زایی مستقیم برای 800 نفر و دو هزار نفر بصورت غیرمستقیم و با هدف تامین آب شرب، کشاورزی و زیست محیطی اجرا شده است.

سد« چپرآباد» امکان تامین آب شرب شهرهای اشنویه، نالوس، نقده و محمدیار به میزان 12میلیون و 300 هزار متر مکعب را نیز خواهد داشت.

در عملیات ساخت این سد، بیش از یک میلیون و 800 هزار متر مکعب خاکبرداری و سنگبرداری و بیش از یکهزار تن آرماتوربندی، 23هزار متر مکعب بتن ریزی و 115 کیلومتر حفاری و تزریق انجام شده است. 

تصاویر