مدیر مرکز پایش و نظارت برکیفیت آب و فاضلاب خبر داد:

انجام مستمر پایش و کنترل کیفیت آب شرب استان

01

مدیر مرکز پایش و نظارت برکیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پایش و نظارت مستمر بر کیفیت آب شرب مشترکین استان و شهرستان ارومیه خبر داد.

سهراب طالبی گفت: قسمت عمده ای از آب شرب شهر ارومیه از محل رودخانه شهرچایی و توسط تصفیه خانه های کاملا مجهز تامین می شود که کیفیت آب شرب تحویلی به مشترکین نیز با بهره گیری از امکانات آزمایشگاه های پیشرفته و مدرن به صورت مستمر کنترل و پایش می شود.
مدیر مرکز پایش و نظارت برکیفیت شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه کلیه مخازن آب شرب شهر ارومیه نیز مجهز به سامانه برخط کنترل کیفیت هستند، اظهار کرد: به منظور کنترل کیفی آب شرب، سالانه بیش از یک میلیون پارامتر شیمیایی، فیزیکی و میکروبیولوژی از محل تولید آب تا نقطه مصرف مورد آزمایش وکنترل قرار می گیرد.
طالبی افزود: براین اساس و براساس نتایج آنالیزهای انجام شده، آب شرب شهر ارومیه مطابق با استاندارد ملی ایران بوده و دارای کیفیت عالی است.
وی گفت: به موازات شرکت آب و فاضلاب، حوزه معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز اقدام به کنترل مستمر آب شرب شهر می نماید که در نتیجه مجموعه این اقدامات، آب شرب سالم، بهداشتی و با کیفیت بالا در اختیار مردم و مشترکین قرار می گیرد.   

 

تصاویر