با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی انجام شد؛

بررسي مسائل و مشکلات طرح های آب و فاضلاب شهرستان های سردشت و پیرانشهر

01

با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی مسائل و مشکلات طرح های در دست اجرای حوزه آب و فاضلاب شهرستان های سردشت و پیرانشهر مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که معاونت های توسعه آب وفاضلاب، درآمد و امور مشترکین و مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و مدیران امور آب و فاضلاب شهرستان های سردشت و پیرانشهر نیز حضور داشتند، گزارش عملکرد و مشکلات مبتلابه در هر بخش مطرح شد.

معاون توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این جلسه با اعلام اینکه صد در صد جمعیت شهر سردشت تحت پوشش قرار دارند، اظهار داشت : احداث مخزن یک هزار متر مکعبی، خط انتقال آب شرب ربط، احداث مخزن ذخیره یک هزار متر مکعبی و خط انتقال شهر نلاس و مخزن 5 هزار مترمکعبی شهر سردشت در برنامه کاری سال‌های آتی قرار گرفت.

مقداد اسکندرپور افزود : از محل اعتبارات ملی، 80 میلیارد ریال برای اتمام عملیات اجرایی پروژه 41 روستایی شهیدان ژاله مورد نیاز است که در صورت تخصیص، عملیات اجرایی آن به اتمام خواهد رسید. 

وی در خصوص پروژه های آبرسانی پیرانشهر نیز اظهار داشت : 25 کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب در پیرانشهر با اعتبار 250 میلیارد ریال مورد نیاز است. 

وی اعتبار مورد نیاز در سال جاری برای طرح های آبرسانی پیرانشهر را28/4 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : از محل اعتبارات تنش، اجرای سه کیلومتر لوله گذاری و حفر و تجهیز سه حلقه چاه با 96 میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد. 

وی گفت : در سال جاری برای تکمیل پروژه های روستاهای شین آباد و پسوه از محل اعتبارات ملی 50 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که عملیات اجرایی آنها به اتمام خواهد رسید. 

معاون توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در گزارشی از وضعیت پروژه های جمع آوری فاضلاب در این شهرها اظهار داشت : در حال حاضر 87 درصد جمعیت در پیرانشهر تحت پوشش خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارند. 

فرهاد کافی مولا طول شبکه جمع آوری فاضلاب سنتی و مدرن را 148 کیلومتر و ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب پیرانشهر را 11400 مترمکعب در شبانه‌روز اعلم و افزود : برای اصلاح 25 کیلومتر شبکه سنتی موجود، توسعه 25 کیلومتر مناطق باقیمانده و 30 کیلومتر احداث شبکه روستای شین آباد یک هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. 

وی اعتبار مورد نیاز برای ارتقای تصفیه خانه فاضلاب موجود را نیز 300 میلیارد ریال اعلام کرد. 

کافی مولا در خصوص شبکه فاضلاب سردشت نیز گفت : 85 درصد جمعیت در شهر سردشت تحت پوشش قرار داشته و 90 کیلومتر شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب با ظرفيت 15500 مترمکعب در شبانه‌روز در مدار بهره برداری قرار دارد. 

وی افزود : برای اصلاح 20 کیلومتر شبکه سنتی موجود و احداث 20 کیلومتر شبکه مناطق باقیمانده در سردشت 400 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات کلیه کارکنان شرکت اظهار داشت : تامین آب شرب سالم و پایدار مردم خصوصا روستائیان جزو اولویت های مهم کاری شرکت آب و فاضلاب استان بوده و در این راستا از کلیه ظرفیت ها و امکانات و منابع بهره گیری می شود. 

وی با تاکید بر اهتمام شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در تامین آب شرب روستاهای استان افزود : در این راستا تامین آب شرب تمامی روستاهای استان چه روستاهای تحت پوشش و چه روستاهای غیرتحت پوشش مدنظر قرار گرفته و با حضور در بین مردم و مشاهده میدانی مشکلات، از ظرفیت و مشارکت مردم در حل مشکلات و اجرای طرح های آب و فاضلاب استفاده می شود.

تصاویر