با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی انجام شد؛

بررسی الحاق شش سکونتگاه غیر رسمی به محدوده شهر بوکان

01

با حضور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، نحوه الحاق شش سکونتگاه غیر رسمی به محدوده شهر بوکان مورد بررسی قرار گرفت.

لطیف خوش سیرت در این جلسه، ساخت و سازهای غیر مجاز را عامل افزایش انشعاب غیر مجاز و افزایش مصرف 20درصدی در شهر بوکان عنوان کرد و اظهار داشت: این امر عامل بروز کمبود آب شرب شده که حل مشکل این سکونتگاه‌ها می‌تواند در کنترل مصرف آب در این شهر تاثیر گذار باشد.
وی با اشاره به کاهش بارش ها و محدودیت منابع آب در کشور،گفت: در راستای تامین آب شرب شهروندان، با همکاری مردم، مشترکین پر مصرف و بد مصرف شناسایی و با مراجعه حضوری به درب منازل تذکرات لازم به این مشترکین ارائه می شود.
وی افزود: از 70 هزار مشترک آب در بوکان حدود 40 درصد پر مصرف و یا بد مصرف و مابقی مشترکین بر اساس الگوی مصرف از آب استفاده می‌کنند.
وی با تاکید برحضور در میان مردم و تشریح وضعیت منابع آب در رابطه با تٲمین آب شرب شهر بوکان گفت: شرکت آب و فاضلاب در سال 97 پروژه‌ای را با 51 میلیارد اعتبار مصوب تعریف کرد که شامل بیست هزار متر مکعب مخزن و یک چاه فلمن برای کسری تولید و همچنین 24 کیلومتر خط انتقال با 3 واحد ایستگاه پمپاژ بود که اگر این اعتبارات تخصیص پیدا می‌کرد، در هیچ منطقه ای از شهر بوکان با مشکل کمبود آب مواجه نبودیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه در حال حاضر با بروزرسانی این پروژه و با توجه به تورم موجود،300 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه اجرای آن موردنیاز است، خواستار مساعدت و پی گیری های لازم از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شد.
خوش سیرت افزود: بر اساس استانداردهای موجود در صنعت آب، برای هر مشترک در بوکان بایستی یک متر مکعب مخزن ذخیره وجود داشته باشد که درحال حاضر با اختساب 17 هزار متر مکعب ظرفت موجود مخازن ذخیره، 70 درصد کسری مخزن وجود دارد که این مساله باعث می‌شود با کوچکترین نوسانات و قطعی برق، شاهد قطعی آب باشیم.
وی در خصوص وضعیت آبرسانی بوکان  اظهار داشت: یک پیمانکار برای اجرای 7.9 کیلومتر خط انتقال از روستای یکشوه تا آلبلاغ با مبلغ قراداد 35 میلیارد تومان مشخص شده که تجهیز کارگاه نموده و 1.5 کیلومتر لوله نیز خریداری کرده است ولی با توجه به مشکل تملک اراضی، از مسئولین شهرستانی تقاظا داریم در این مورد اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی در رابطه با کاهش قطعی و افت فشار در مناطق بالادست نیز گفت:  دو کیلومتر خط انتقال از محل منابع داخلی شرکت پیش بینی شده که انتظار داریم تا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.
 
عی و افت فشار در مناطق بالادست نیز گفت که حدود دو کیلومتر خط انتقال از محل منابع داخلی شرکت پیشبینی شده که انتظار داریم در حدود دوماه آینده به بهره برداری برسانیم

 

تصاویر