بررسی مسايل و مشكلات حوزه آب و فاضلاب كوي سالار و لاله اروميه

01

با حضور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مسايل و مشكلات حوزه آب و فاضلاب كوي سالار و لاله این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

مدير امور آب و فاضلاب شهرستان اروميه در اين جلسه كه در حسينه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، با بيان اينكه تمامي منابع تامين آب و تصفيه خانه‌ها و چاه‌هاي آب با تمام ظرفيت براي تامين آب آشاميدني مردم فعال هستند، اظهار داشت: متاسفانه قطعي‌هاي مكرر برق باعث بروز افت فشار آب در كل سطح شهر شده است.
 صابر خسروزاده وجود انشعابات غيرمجاز را نيز از ديگر علل افت فشار آب ذكر و تصريح كرد: از حدود ۱۱ هزار انشعاب آب در كوي‌ سالار و لاله، حدود يك هزار انشعاب غيرمجاز هستند.
 وي با بيان اينكه متوسط سرانه مصرف آب در كشور ۱۵۷ ليتر براي هرنفر است، اظهار كرد: متاسفانه سرانه مصرف آب در اين منطقه بيش از ۲۲۰ ليتر بوده و هيچ گونه صرفه‌جويي اتفاق نمي‌افتد.
 خسروزاده قول مساعدت براي تبديل انشعابات غيرمجاز آب در اين منطقه و تقسيط بهاي امتياز آب داد و اذعان كرد: مشكل خاصي در خصوص تاسيسات آبرساني اين منطقه وجود ندارد.
 مديرامور آب و فاضلاب اروميه در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينكه بيش از یک هزار و 270 كيلومتر شبكه فاضلاب در سطح شهر اروميه اجرا شده است، اضافه كرد: متوسط شاخص بهره‌مندي كشور در حوزه فاضلاب ۵۵ درصد است كه خوشبختانه اروميه با ۸۵ درصد در اين خصوص بالاتر از متوسط كشوري قرار گرفته است.
 خسروزاده درخصوص شبكه فاضلاب در كوي‌ سالار و لاله گفت: در سال ۹۵ مطالعات اجراي شبكه فاضلاب اين منطقه انجام شده بود اما در سال ۹۹ و به هنگام اجرا به مشكل توسعه ناهمگون و بدون برنامه‌ريزي منطقه برخورد كرديم.
 وي ادامه داد: به همين دليل مجددا مطالعات فاز يك و دو انجام شد و طراحي ها و نقشه‌هاي اجراي شبكه فاضلاب اين منطقه آماده شده است.
 خسروزاده با بيان اينكه حدود ۶۰ كيلومتر شبكه فاضلاب و يك ايستگاه پمپاژ براي اين منطقه نياز است، تصريح كرد: ۶۰ ميليارد تومان اعتبار براي اجراي شبكه فاضلاب و ۲۰ ميليارد تومان براي ايجاد ايستگاه پمپاژ در اين منطقه نياز است.
 
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه از مردم منطقه خواست با شركت آب و فاضلاب همكاري‌هاي لازم را انجام داده و علاوه بر تبديل انشعابات غيرمجاز به مجاز، در مصرف آب صرفه جويي داشته باشند.
 وحيد جلال‌زاده با اشاره به اينكه اعتباري براي شبكه فاضلاب كوي‌هاي سالار و لاله اروميه در سال جاري درنظر گرفته نشده است، قول مساعد داد با پيگيري‌هاي لازم براي تامين اعتبارات شروع پروژه شبكه فاضلاب اين منطقه در سال جاري اقدام كند.
 در ادامه حاضرين در جلسه از چند نقطه از منطقه بازديد و از نزديك در جريان مشكلات و شرايط زندگي مردم قرار گرفتند.

 

تصاویر