با حضور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی انجام شد؛

بررسی مسائل و مشکلات آبرسانی به روستاهای شهرستان ارومیه

01

در جلسه ای با حضور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات روستاهای این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

دراین جلسه که با حضور حجت الاسلام ذاکر یکی از نمایندگام مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برگزار شد، مسائل ومشکلات مرتبط با تامین و توزیع آب شرب در روستاهای دهستان باراندوز، جبل کندی، بابارود و سردرود مطرح و تصمیمات لازم برای رفع برخی مشکلات اتخاذ شد.
در این جلسه پس از طرح و استماع مشکلات مردم در حوزه آب شرب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب اظهار داشت: در حال حاضر سرانه مصرف آب شرب در روستاهای استان 220 لیتر است که این رقم بایستی به 157 لیتر در شبانه روز کاهش یابد.
لطیف خوش سیرت، انشعابات غیرمجاز را یکی دیگر از عوامل بروز مشکل در روستاها عنوان کرد و افزود: انشعابات غیر مجاز با ایجاد اخلال در شبکه توزیع، باعث مشکلاتی در تامین و توزیع آب شرب در روستاها می شوند.
وی گفت: ، اکیپ های شناسایی وجمع آوری انشعابات غیرمجاز در روستاها فعال بوده و با مرتکبین بر اساس قانون برخورد می شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص روستای جبل کندی نیز اظهار داشت: این روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نبوده اما برای حفظ سلامت و بهداشت مردم، اقلام ضدعفونی کننده آب ارائه و آزمایشات مربوط به سلامت آب نیز بطور مرتب در حال انجام است.
خوش سیرت از امضای تفاهم نامه با بسیج سازندگی برای تامین آب شرب این روستا خبر داد و اظهار داشت: براساس این تفاهم نامه با مشارکت سپاه شهدای استان، اقدامات لازم برای حفرچاه، احداث مخزن و اجرای شبکه انجام خواهد شد.  
وی گفت: تا رفع کامل مشکل، تانکرهای آبرسانی سیار جهت تامین آب شرب مورد نیاز ساکنین این روستا در محل حضور خواهند داشت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص روستاهای بابارود و سردرود نیز گفت: این روستاها نیز جزو روستاهای تحت پوشش نبوده و برای تامین آب شرب آنه نیز با بسیج سازندگی تفاهم نامه همکاری امضا شده است.
وی با تشریح خدمات شرکت آب و فاضلاب در مناطق روستایی بر تحت پوشش قرار گرفتن روستاها برای برخورداری حداکثری از این خدمات تاکید کرد

 

تصاویر