بررسی مسائل و مشکلات آبرسانی به روستاهای دهستان بالستان شهرستان ارومیه

03

در جلسه ای با حضور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات روستاهای دهستان بالستان این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

دراین جلسه که با حضوروحید جلال زاده یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و مدیر امور آب وفاضلاب شهرستان ارومیه برگزار شد، مسائل ومشکلات مرتبط با تامین و توزیع آب شرب در این روستاها مطرح و تصمیمات لازم برای رفع برخی مشکلات اتخاذ شد.
مدیر امور آب وفاضلاب شهرستان ارومیه در این جلسه با بیان اینکه حفر یک حلقه چاه در روستای بالستان در کمیته برنامه ریزی شهرستان ارومیه مطرح شده است، اظهار داشت: در صورت تصویب این طرح، در فاز نخست آن، عملیات مربوط به حفر، تجهیز، احداث خط انتقال و نیرورسانی انجام خواهد گرفت.
صابرخسروزاده افزود: در فاز دوم این طرح نیزنسبت به اجرای خط انتقال آب شرب به طول 1.5 کیلومتر تا مخزن و تزریق به شبکه اقدام خواهد شد.
وی در خصوص روستای جلبر نیز گفت: در این روستا شبکه آبرسانی اجرا شده اما بدلیل اینکه تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار ندارد، ابتدا بایستی مقدمات لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن این روستا فراهم شود.
وی افزود: از نظر آب یابی مشکلی در منطقه وجود نداشته و اقدامات لازم برای این امر دردستور کار قرار گرفته است.
مدیر امور آب وفاضلاب شهرستان ارومیه در خصوص روستاهای دیزج دول و ثمرتو نیز اظهار داشت: آب شرب مورد نیاز این روستاها از طریق دو حلقه چاه تامین می شود که یک چاه از نظر کیفی دارای مشکل است.
وی افزود: در صورت همکاری اهالی و شوراهای اسلامی این روستاها در واگذاری یک حلقه چاه کشاورزی به شرکت آب و فاضلاب و وارد مدار شدن آن، مشکل بوجود آمده رفع خواهد شد

 

تصاویر