مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خبر داد:

مشكل كمبود و افت فشار آب درروستاي بالوشهرستان اروميه مرتفع مي‌شود

01

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از رفع مشكل كمبود و افت فشار آب درروستاي بالوشهرستان اروميه خبرداد.

لطیف خوش سیرت در جلسه رسیدگی به مشکلات حوزه آب و فاضلاب روستاي بالو که با حضور حجت الاسلام ذاکر یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: با حفر يك حلقه چاه جديد و وارد مدار بهره برداری شدن آن، مشكل كمبود و افت فشار آب شرب دراین روستا رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضرآب روستاي بالو از طريق سه حلقه چاه آب در داخل روستا و يك چاه آب كمكي از روستاي حاجي آباد با دبي ۵۰ ليتر بر ثانيه تامين مي‌شود، گفت: با توجه به قرار گيري روستای بالو در حاشيه شهر اروميه و مهاجرپذيري و در حال توسعه بودن آن و افزايش جمعيت در سال‌هاي آتي، به يك چاه آب پشتيبان براي تامين آب در مواقع كمبود و افت فشار نياز است.
وي افزود: برای این منظور، يك قطعه زمين از سوي يكي از خيرين روستا در اختيار شركت آب و فاضلاب قرار گرفته و دستورات لازم براي پيگيري اخذ مجوز حفر و بهره‌برداري دو حلقه چاه آب صادر شده است.
وی گفت: چاه دوم نيز در فاز بعدي پس از تامين اعتبارات لازم و طي مراحل قانوني حفر خواهد شد.
خوش سيرت با بيان اينكه آب توليدي فعلي در روستاي بالو ۵۰ ليتر بر ثانيه است، اظهار كرد: نياز آبي اين روستا ۳۵ ليتر بر ثانيه بوده و يكي از علل اصلي كمبود و افت فشار آب، عدم رعايت الگوي مصرف از سوي ساكنين است.
بهسازی شبكه آبرساني فرسوده در برخی نقاط روستای بالو و انجام کارهای مطالعاتی اجرای شبکه فاضلاب با تعیین پیمانکار از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه بود

 

تصاویر