آب شرب خوي بايد از طريق آبهاي سطحي تامين شود

01

مدیرعامل آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: آب شرب مورد نیاز مشترکین از آبهای زیرزمینی تامین می شود که این امر مشکلاتی را در پی دارد.

یداله سلطانی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه در شهرستان خوي با ۴۰۰ هزار نفر جمعيت و بيش از 120 هزار مشترك شهري و روستايي، توليد و توزيع آب برابر است، اظهار داشت: این امر نشان دهنده بحران آب در اين شهرستان است و اگر در آينده تامين آب خوي از طريق سد انجام نگيرد، در تامين آب با مشكل مواجه خواهيم شد.
وي گفت: در حال حاضر آب شرب شهرستان فقط از منابع زير زميني شامل ۴۰ حلقه چاه بخش شهري و ۶۰ حلقه چاه بخش روستايي تامين مي شود.
وي، حفر سه حلقه چاه و همچنين چاه فلمن را از جمله برنامه های كوتاه مدت براي شهر خوي بيان كرد و اظهار داشت: برای تامین آب شرب پایدار و بدون دغدغه شهرستان خوی بایستی استفاده از آب های سطحی در دستور کار قرار گیرد.
سلطاني متوسط سطح ايستابي چاههاي شهرستان خوي را 70 متر اعلام كرد و ادامه داد : با ادامه روند خشكسالي سطح ايستابي چاهها از اين هم پايين تر خواهد رفت .
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: در حال حاضر 76 درصد شهر زير پوشش شبكه فاضلاب قرار دارد كه تلاش مي كنيم 24 درصد باقي مانده در سال هاي آتي زير پوشش قرار گيرد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوی تصريح كرد: بر اساس ماده 23 موافقت نامه، اجراي باقيمانده شبكه جمع آوري  فاضلاب  با اعتباري بالغ بر 200 ميليارد تومان اجرا خواهد شد.
رئيس هيئت مديره شركت به پروژه شبكه جمع آوري فاضلاب و تصفيه خانه فاضلاب روستاي  وار اشاره كرد و افزود : اين پروژه با مشاركت بانك توسعه اسلامي در حال ساخت است و تا بحال 110 ميليارد ريال هزينه شده است و امید می رود امسال با تامين اعتبار لازم در دهه فجر به بهره برداري از آن آغاز شود.

 

تصاویر