مسايل و مشكلات حوزه آب و فاضلاب منطقه صمدزاده اروميه بررسي و راهكارهاي لازم انديشيده شد

01

جلسه بررسي مسايل و مشكلات حوزه آب و فاضلاب منطقه صمدزاده اروميه در دفتر امام جمعه اين شهر با حضور نماينده اهالي برگزار و راهكارهاي لازم انديشيده شد.

امام جمعه اروميه در اين جلسه با تاكيد بر پرداخت حق و حقوق شهرداري و هزينه‌هاي انشعابات آب و فاضلاب توسط ساكنين منطقه صمدزاده گفت: پرداخت اين هزينه‌ها براي اداره شهر و ارائه خدمات لازم و ضروري است.
 حجت الاسلام سيدمهدي قريشي با اشاره به جمع شدن آب‌هاي سطحي و در برخي موارد فاضلاب خانگي در برخي نقاط منطقه صمدزاده نيز اظهار كرد: براي حل اين معضل بايد راهكار دقيقي از سوي شهرداري و شركت آب و فاضلاب انديشيده شود تا چهره زشت آن منطقه نيز رفع شود.
وي از شهرداري و شركت آب و فاضلاب خواست در خصوص هزينه‌هاي مربوط به عوارض، پروانه‌هاي ساخت و ساز و حق انشعابات آب و فاضلاب منطقه صمدزاده، تخفيف اعمال كرده و شرايط پرداخت اقساطي را براي مردم فراهم كنند و افزود: مردم نيز بايد در اين امور مسئولان مربوطه را همراهي كنند تا مشكلاتشان مرتفع گردد.
 معاون بهره‌برداري و توسعه فاضلاب شركت آب و فاضلاب آذربايجان‌غربي نيز در اين جلسه با بيان اينكه متاسفانه از ۳ هزار انشعاب آب منطقه صمدزاده، در حدود ۱۰۰ انشعاب غيرمجاز وجود دارد، افزود: به طور متوسط در هر خانه در آن منطقه ۵۰ مترمكعب آب مصرف مي‌شود كه ۱4 مترمكعب از الگوي مصرف بيشتر است.
 فرهاد كافي‌مولا با بيان اينكه شركت آب و فاضلاب براي تمامي ساخت‌وسازهاي قانوني خدمات ارائه مي‌دهد، اضافه كرد: پيش بيني مي‌كنيم نياز منطقه صمدزاده به شبكه فاضلاب درحدود ۱۸ الي ۲۰ كيلومتر باشد كه ۱۶ كيلومتر و ۵۸۶ متر آن در سال‌هاي ۹۶ و ۹۷ اجرا شده است.
 وي با بيان اينكه حدود ۳ كيلومتر از شبكه فاضلاب آن منطقه به دليل تراكم پايين خانه‌ها در كوچه‌ها و عدم صدور مجوز تخريب گروهي آسفالت باقي مانده است، اضافه كرد: متاسفانه يكي ديگر از علل كندي اجراي شبكه فاضلاب، عدم رعايت كدبركف در ساخت‌وسازهاي اين منطقه است و برخي خانه‌ها از سطح كدبركف بالاتر و برخي پايين‌تر قرار گرفته‌اند كه براي واگذاري انشعاب در اين خصوص مشكلاتي وجود دارد.
 کافي‌مولا همچنين با بيان اينكه شبكه فاضلاب براي جمع آوري فاضلاب خانگي تعريف شده است، خاطر نشان كرد: ورود آب‌هاي سطحي به شبكه جمع آوري فاضلاب، تمامي برنامه‌ريزي‌هاي تصفيه خانه فاضلاب را بهم خواهد زد و به همين خاطر شهرداري بايد براي جمع آوري آب‌هاي سطحي راهكار ديگري درنظر بگيرد.
شهردار اروميه نيز در اين جلسه گفت: يكي از اصلي‌ترين مشكلات در مناطق حاشيه‌نشين شهر، عدم رعايت اصول ساخت‌وساز و كدهاي بركف است كه بالا و پايين قرار گرفتن خانه‌ها از سطح آسفالت، مشكلات اساسي در جمع آوري آب‌هاي سطحي ايجاد مي‌كند.
 مجيد آقازاده همچنين از مردم به خاطر ساخت‌وساز غيرقانوني در منطقه صمدزاده انتقاد كرد و افزود: پرداخت حق و حقوق شهرداري و عوارض از سوي ساكنين اين واحدهاي مسكوني غيرقانوني، باعث هزينه‌كرد در همان منطقه خواهد شد و سيستم‌هاي جمع آوري آب‌هاي سطحي نيز ايجاد مي‌شود.
 وي همچنين خاطر نشان كرد: شهرداري اروميه آماده است براي رفاه حال همشهريان آن منطقه، در خصوص پرداخت هزينه‌هاي شهرداري تخفيف و تقسيط در نظر بگيرد.
 همچنين در اين جلسه مقرر شد نمايندگان شهرداري و شركت آب وفاضلاب از نزديك از محل جمع شدن آب‌هاي سطحي و فاضلاب خانگي در منطقه صمدزاده بازديد كنند تا با همفكري لازم راهكار بهتري براي حل اين مشكل اتخاذ شود.
 گفتني است يكي ديگر از مصوبات اين جلسه، صدور مجوزات لازم براي تخريب گروهي آسفالت از سوي شهرداري براي اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب بود.

 

تصاویر