مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

1

کمبود ظرفیت مخازن ذخیره آب عامل اصلی افت فشار و قطعی آب در مواقع قطع برق است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، کمبود ظرفیت مخازن ذخیره آب را عامل اصلی افت فشار و قطعی آب در مواقع قطع برق عنوان کرد.

لطیف خوش سیرت در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه که برای بررسی علل قطعی آب و برق در روزهای اخیر ترتیب یافته بود، اظهار داشت: مطابق با استانداردهای صنعت آب به ازای هر مشترک یک مترمکعب ظرفیت مخزن مورد نیاز است تا نیاز یک شبانه روز مشترک در مواقع قطعی برق تامین شود.

 

وی نیاز شهر ارومیه به مخازن ذخیره آب را 220 هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت مخازن ذخیره آب 75 هزار متر مکعب است که با احتساب 10 هزار متر مکعب مخازن فدک و توحید یک این میزان به 85 هزار متر مکعب می رسد.

وی گفت: با اتمام عملیات اجرایی مخزن ذخیره آب توحید دو، پنج هزار متر مکعب به ظرفیت مخازن شهر ارومیه افزوده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه هماهنگی های لازم با مسئولین شرکت توزیع نیروی برق برای عدم قطع برق برخی نقاط اظهار کرد: با هماهنگی های بعمل آمده مقرر گردیده که چهار مرکز حساس تامین آب شرب از دامنه شمول قطعی برق خارج شود. 

 وی گفت: در زمان قطع برق، حدود 45 لیتر کاهش تولید آب ایجاد می شود که با توجه به در مدار بودن 42 چاه، رقم کاهش تولید آب به صورت سرسام آوری افزایش می یابد.

تصاویر