آغاز طرح پيمايش انشعابات آب مطابق با كاربري هاي واگذار شده

01

با هدف نظارت بر انطباق مصرف آب با كاربري هاي معین و استفاده متناسب از ظرفيت مشخص شده، طرح پايش هاي دوره اي محسوس و نامحسوس انشعابات آب در شركت آب و فاضلاب شهرستان خوي اجرا می شود.

معاون خدمات مشتركين و در آمد شركت آب و فاضلاب خوي با بیان اینکه اين طرح به منظور صيانت از حقوق شهروندان عملياتي مي شود، اظهارداشت: لازم است مشتركين، آب شبكه توزيع را فقط مطابق با كاربري مجاز تعريف شده مصرف كنند که در غير اين صورت بر اساس ضوابط و اختيارات قانوني موجود، با متخلفان برخورد مي شود.
جواد وليزادگان با تاكيد بر اين كه مصرف آب در هر نوع كاربري به غير از كاربري تعريف شده در قرارداد واگذاري انشعاب آب ممنوع است، بيان داشت: نه تنها استفاده از آب شرب براي مواردي همچون ساخت و ساز، غيرمجاز است، بلكه نمي توان از آب كاربري هاي خانگي براي مصارف غيرخانگي نظير اماكن تجاري نيز استفاده كرد و انجام اين كار خلاف قانون است.
وی ادامه داد: در مواردي كه واگذاري انشعاب به كاربري هاي غيرمسكوني انجام شود، ظرفيت تخصيص يافته فقط در حد تامين آب شرب و بهداشت كاركنان آن مجموعه خواهد بود و شركت آب و فاضلاب تعهدي در خصوص تامين آب در مصارف غير از شرب و بهداشت ندارد.
معاون خدمات مشتركين و درآمد شركت در بخش ديگري از سخنان خود افزود: در سال گذشته همه گيري و شيوع ويروس كوييد 19 و الزام به رعايت بيشتر نكات بهداشتي از جمله شستشوي مكرر دست ها باعث شد تا متوسط مصرف آب شهرستان خوي شيب صعودي به خود بگيرد.
وي در پايان با اشاره به شرايط خاص تابستان پيش رو، از مشتركين خواست همچون گذشته با بهينه سازي و مديريت مصرف، با خدمتگزاران خود در شركت آب و فاضلاب در مديريت بحران كم آبي تابستان 1400 همكاري تنگاتنگ داشته باشند.

 

تصاویر