معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی: نیمی از مشترکین آب در استان جزو مشترکین پرمصرف هستند

01

معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: 50درصد مشترکین آب شرب در استان، الگوی مصرف آب را رعایت نمی کنند.

لطیف خوش سیرت در ارتباط تصویری با برنامه «سحریز خیر» سیمای مرکز آذربایجان غربی با بیان اینکه ایران در منطقه خشک دنیا قرار گرفته و تنها از سه درصد آب شرب شیرین موجود در جهان برخوردار است، اظهار داشت: این درحالی است که از نظر برخورداری از آب شرب، هفت درصد از میانگین جهانی کمتر برخوردار هستیم.
وی، تامین و توزیع آب شرب در شهرها و روستاها را رسالت و وظیفه ذاتی شرکت های آب و فاضلاب برشمرد و افزود: در این راستا اقدامات لازم برای مقابله با کمبود آب در ابعاد استخراج، تصفیه، مخازن و شبکه های انتقال و توزیع آب توسط شرکت آب و فاضلاب استان به مرحله اجرا گذاشته شده است.
وی با قدردانی از همکاری مردم برای گذر از تابستان گرم گفت: نیمی از مشترکین استان، الگوی مصرف آب را رعایت می کنند و برای مابقی که جزو مشترکین پرمصرف و بد مصرف هستند نیز در مرحله اول با اطلاع رسانی و مراجعه حضوری، آموزش های لازم برای صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف ارائه و در صورت تداوم مصرف بالا، بر اساس قانون انشعاب آنها قطع می شود.
معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه 71درصد آب موجود در کشور را مصرف می کنیم اظهار کرد: بر اساس استاندارهای جهانی، این یعنی اینکه در مرز بحران مصرف آب قرار داریم و در برخی از شهرهای استان نیز به مرز تنش آبی رسیده ایم که با ایجاد تعادل در مصرف مشترکین، می توان از این مرحله عبور کرد.
وی در خصوص تامین آب شرب مشترکین در شهرستان خوی نیز گفت: کل آب شرب مورد نیاز مشترکین در این شهرستان از منابع آب زیرزمینی تامین می شود که منبع مطمئنی برای تامین آب نیستند.
خوش سیرت با بیان اینکه منبع پایدار و قابل اطمینان تامین آب شرب شهرستان خوی استفاده از سد آق چای است،افزود: در این راستا ردیف اجرایی برای تامین آب شرب شهر خوی و روستاهای واقع در مسیر سد آق چای برای اجرای تصفیه خانه و خطوط انتقال آب اخذ شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص به موقع اعتبارات و اجرای طرح، مشکل آب شرب این شهرستان مرتفع شود.

 

تصاویر