كيفيت آب روستاهاي جهتلو و ولنده سفلي شهرستان اروميه فاقد هرگونه مشکلی است

1

مدير امور آب و فاضلاب شهرستان اروميه از سالم و بهداشتي بودن آب شرب روستاهاي جهتلو و ولنده سفلي خبر داد.

صابر خسروزاده با بيان اينكه روستاهاي ولنده سفلي و جهتلو از طريق يك مجتمع آبرساني مي‌شوند، اظهار داشت: اين مجتمع از طريق دو حلقه چاه آب قديمي و جديد تغذيه شده و آب اين چاه‌ها پس از انتقال به يك مخزن زميني، بين مشتركان  توزيع مي‌شود.

وي با اعلام اینکه در روستاي ولنده عليا نيز قبلا يك چاه آب وجود داشت كه از نظر كمي و كيفي مشكل‌ساز شد، اظهار كرد: در حال حاضر چاه جديد حفر و وارد مدار شده و آب آن نيز در مخزن هوايي تجميع و سپس توزيع مي‌شود.

خسروزاده خاطر نشان كرد: مطالبي تحت عنوان تغذيه از يك چاه و عدم تجميع در مخزن در اين سه روستا صحت نداشته و تكذيب مي‌شود.

وي با بيان اينكه در خصوص مسايل كيفي آب، اكيپ‌هاي آزمايشگاهي سيار زير نظر مراكز بهداشت فعال و نمونه‌برداري‌هاي فيزيكي، شيميايي و ميكروبي به صورت روزانه انجام مي‌شود، اضافه كرد: در صورت بروز كوچكترين مشكل بلافاصله موضوع از طريق مركز بهداشت و آزمايشگاه امور آب و فاضلاب اروميه اعلام مي‌شود كه تاكنون در اين سه روستا هيچ گونه گزارشي مبني بر غير بهداشتي بودن آب يا بروز هرگونه مشكل در خصوص كيفيت آن اعلام نشده است.

مدير امور آب و فاضلاب شهرستان اروميه در خصوص تركيدگي و فرسودگي لوله‌هاي انتقال آب در برخي نقاط بين روستاهاي جهتلو و ولنده سفلي نيز گفت: در اين منطقه تركيدگي‌هايي صورت گرفته بود كه بلافاصله رفع شده‌اند تا از هدررفت آب جلوگيري شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ريزي های انجام يافته، مراحل انجام مناقصه  قرارداد اصلاح و بازسازي شبكه توزيع و خطوط انتقال در حال انجام بوده و پس از مشخص شدن پيمانكار نقاط مذكور اصلاح خواهد شد.

تصاویر