اثرات مخرب سيل از چشمه ثريا برطرف و آب شرب منطقه مجددا وارد مدار بهره برداري شد

01

مدیر امور اب و فاضلاب ماکو از برطرف شدن اثرات مخرب سيل در چشمه ثريا و وارد مدار شدن مجدد آب شرب در منطقه خبرب داد.

حسین جعفرنژاد با بیان اینکه چشمه ثريا علاوه بر تامين آب يكي از زیباترین مناطق کشور و آب شرب 20 روستاي منطقه دامبات و بورالان است، اظهار داشت: متاسفانه بر اثر سيل اوايل فروردين ماه که در مسير كشور تركيه رخ داد، بخش عظيمي از چشمه ثريا با گل و لاي انباشته شد که این امر منجر به قطعي آب در روستاهاي منطقه گرديد.
 وی گفت: با تلاش مجموعه كاركنان شركت آب و فاضلاب خصوصا حضور پرثمر سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و ارائه رهنمودها و راهکارهای سازنده برای رفع مشکل ایجاد شده، آب روستاهای منطقه به سرعت وارد مدار گرديد.
 وی افزود: با انجام اقدامات فني در مسير چشمه ثریا جهت جلوگيري از اثرات مخرب سيل هاي احتمالی بعدي، احداث ديوار حائل و جابجايي لوله ها و حفاري آن در مسير مناسب به مرحله اجرا گذاشته شد.
جعفرنژاد با بیان اینکه با همكاري عوامل مديريت بحران علي الخصوص امور منابع آب ماكو و مديريت بحران دولت تركيه بخشي از رسوبات ايجاد شده در چشمه با استفاده از دستگاههاي سنگين جهت لايروبي رسوبات در حال انجام است، اظهار کرد: در اين راستا امور آب و فاضلاب شهرستان ماكو نهايت سعي و تلاش خود را در جهت جابجايي لوله هاي واقع در چشمه و همراهي با عوامل اكيپ مديريت بحران مستقر در منطقه انجام داده است.
شايان ذكر است در حال حاضر آب چشمه ثريا در مدار بهره برداري شبكه آب روستاهاي دامبات و بورالان قرار داشته و با برقراری آب شرب روستاهاي منطقه، مشتركين از آّب شرب بهداشتي و مطلوب برخوردار هستند.  

 

تصاویر