در ارتباط تصویری مدیرکل روابط عمومی وزارت نیروانجام شد؛

بررسی راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب و عبور از تابستان گرم

01

با حضور مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو، مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت های آب و فاضلاب استان های سراسر کشور، راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب و عبور از تابستان گرم مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو در این ارتباط تصویری با اشاره به وضعیت جوی و بارش های صورت گرفته در سال آبی جاری، برانجام کارهای فرهنگی و تبلیغی برای تشویق مردم در راستای صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.
صدیقه ببران با بیان اینکه شرایط آب و هوایی حاکم بر کشور می طلبد تا در راستای کاهش مصرف و حفظ منابع تامین آب گام های اساسی و تاثیرگذار برداشته شود، اظهار داشت: در این زمینه وزارت نیرو بدنبال هم افزایی سازمانی است تا بتوان با بهره گیری از امکانات موجود و انجام برنامه های یکدست و دقیق، در راستای گذر از تابستان گام برداشت.
وی گفت: تولید برق کشور نیز تحت تاثیر کاهش نزولات آسمانی است و این امر، صرفه جویی در مصرف آب و برق را بیش از پیش طلب می کند.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو، براستفاده از ظرفیت رسانه های گروهی برای انتشار پیام های تبلیغی صرف جویی در مصرف آب، توجه ویژه به اطلاع رسانی وخبر، تولید محتوا و توجه به بحث امید آب در جذب مشارکت مردم برای صرفه جویی در مصرف تاکید کرد.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این ارتباط تصویری اظهار داشت: با 40درصد کاهش بارندگی ها و وضعیت بحرانی مخازن ذخیره آب، با تابستان سختی مواجه خواهیم بود.
سیدعلی سیدزاده  با اعلام اینکه 280 شهر کشور در وضعیت تنش آبی قرار دارند، اظهار داشت: با 10 تا 15درصد صرفه جویی در مصرف آب می توان بحران موجود را کنترل و مدیریت کرد.
در ادامه این جلسه، مدیران روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت های آب و فاضلاب استان های کشور، دیدگاه ها و نکته نظرات خود را در ارتباط با صرفه جویی در مصرف آب و گذر از تابستان گرم ارائه کردند.  

 

تصاویر