شستشو و لايروبي 440 كيلومتر شبكه آب و فاضلاب در شهرستان خوي

01

مديرعامل شركت آب و فاضلاب خوي از شستشوي 440 كيلومتر شبكه آب و فاضلاب در این شهرستان خبر داد.

یداله سلطانی با بیان اینکه این عملیات در راستاي حفظ كيفيت آب شرب و پاكسازي شبكه فاضلاب به منظور كنترل پس زدگي فاضلاب و رفاه حال شهروندان انجام شده است، اظهار داشت: مطابق برنامه ساليانه و به منظور پاكسازي خطوط و شبكه هاي آبرساني و افزايش كيفي آب آشاميدني مشتركين، عمليات شستشوي خطوط آبرساني درسال گذشته انجام شد. 

وي تصريح كرد: طي سال 99 عمليات شستشوي بیش از 277 كيلومتر خطوط انتقال و شبكه هاي آبرساني اين شهرستان در سطح شهرها و روستاها شامل شبكه و خطوط آبرساني در مناطق و خيابانها و كوچه هاي مختلف بصورت جريان آب با فشار لازم از داخل خطوط و خارج نمودن آب از نقاط انتهايي شبكه انجام و پس از اتمام عمليات شستشو و پاكسازي و تخليه ماسه هاي ته نشين شده، مجددا خطوط و شبكه ها در مدار بهره برداري و توزيع قرار گرفت.

سلطاني افزود: با اجراي عمليات شستشوي شبكه توزيع آب شرب شهرستان خوي بيش از 120 هزار مشترك از آب شرب پايدار، سالم و بهداشتي بهره مند گرديدند.

وي در ادامه افزود: به منظور حفظ سلامت شهر و ساكنان، جلوگيري از چالش‌هاي زيست‌محيطي و همچنين پيشگيري از شيوع بيماري‌هاي ميكروبي ناشي از آلودگي فاضلاب شهري، شست‌وشو، لايروبي و ضدعفوني‌كردن خطوط شبكه دفع فاضلاب در سال گذشته انجام شد. 

وی گفت: در اين عمليات بيش از 162كيلومتر از مجموع شبكه اصلي و فرعي فاضلاب و منهولهاي فاضلاب توسط بخش خصوصي در قالب گروه هاي چند نفره و بصورت دستي و با استفاده از واترجت شست و شو و لايروبي شد.

تصاویر