وزیرنیرو خبر داد:

آبرسانی به یک هزار و 250 روستای کشور از ابتدای سال جاری

5

وزیر نیرو از آبرسانی به یک هزار و 250 روستای کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

رضا اردکانیان در آئین افتتاح طرح های آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور که به صورت ويدئوكنفرانس و در هفته چهل و دوم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران برگزار شد، استقلال کشور را در سایه رشد و توسعه مناطق روستایی عنوان کرد و اظهار داشت: خدمت رسانی به جمعیت روستایی و حفظ آنها در روستاها یکی از اولویت های سیستم های حکمرانی است که در کنار خدمات برق، جمع آوری فاضلاب و ارتباطات، آب شرب از جایگاه مهم و ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب خدمات چندانی در روستاها وجود نداشت و بسیاری از روستاها نیز ناشناخته بودند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به اين گروه از جامعه براي نیل به استقلال كشور، در اولويت قرار گرفت.

وی گفت: تا پیش از دولت یازدهم کمتر از یک میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از شبکه های آب سالم و پایدار برخوردار بودند که این رقم درحال حاضر به 9 میلیون و 400 هزار نفر رسیده است.

وزیر نیرو افزود: در هر سال فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از یک میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور به شبکه آب شرب سالم و پایدار وصل شده و تعداد روستاهای متصل به شبکه نیز به بیش از 15 هزار روستا رسیده است.

اردکانیان اظهار امیدواری کرد، با اتمام طرح های در دست اجرا و ادامه فعالیت دولت دوازدهم تا نیمه سال آینده،‌ جمعيت روستايي برخوردار از آب شرب سالم و پايدارکشور به بيش از 10 ميليون نفر خواهد رسيد. 

خاطرنشان می سازد در هفته چهل و دوم از پویش #هرهفته – الف – ب – ایران 256 طرح‌ آبرسانی روستایی در 9 استان کشور به بهره‌برداری رسید که سهم استان آذربایجان غربی از این تعداد 26 روستا بود.

رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این مراسم با اعلام اینکه برای اجرا و آماده بهره‌برداری شدن این طرح‌ها، 225 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه گردیده است، اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح ها، هشت هزار و 175 خانوار با 30 هزار و 214 نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم بهداشتی و پایدار برخوردارشدند.

 علیرضا رضوی،اجرای 58.4 کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب، حفر و تجهیز دو حلقه چاه و احداث مخزن آب به ظرفیت 180 مترمکعب را از اقدامات انجام شده در اجرای این طرح ها عنوان کرد.

تصاویر