با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شد؛

بررسي مشكلات و چالش هاي شركت آب و فاضلاب شهرستان خوی

01

با حضور نماينده مردم شهرستانهاي خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي، مشکلات و چالش های پیش روی شركت آب و فاضلاب خوي مورد بررسی قرار گرفت.

رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب فاضلاب شهرستان خوی در این جلسه با ارائه گزارش از عملكرد این شركت از ابتداي سال جاری اظهار داشت: شاخص بهرمندي آب در بخش شهري صددرصد  و در بخش روستایی نیز بيش از 75 درصد است.
یداله سلطانی افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده و تحت پوشش قرار دادن روستاهاي جدید، طي يك برنامه مدون چهار ساله، شاخص بهره مندي روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی افزايش خواهد يافت.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب خوی با بيان اينكه با آغوش باز از تحت پوشش قرار دادن روستاهاي جديد استقبال مي كنیم، خاطر نشان كرد: در حال حاضر هشت روستا در حال طي مراحل قانونی برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات شركت آب و فاضلاب هستند.
سلطانی افزود: منابع تامین آب شرب شهري و روستایي شهرستان خوي از منابع زير زميني است که بدليل عدم وجود سد و آبهای سطحی، در مواقع بحران و کمبود آب، مشکلات عدیده ای ایجاد می شود.
 وی با اعلام اینکه از ابتداي سال جاری نزديك به 15 كيلومتر شبكه آبرسانی و خطو انتقال آب اصلاح و توسعه یافته است، راكد ماندن پروژه هاي احداث مخازن آب شهر خوي و قطور و تخصيص اعتبار لازم براي حفر دو حلقه چاه فلمن را از عمده مشكلات بخش آب در شهرستان خوی عنوان کرد.
 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی در خصوص جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز اظهار داشت: در حال حاضر یک باب تصفيه خانه فاضلاب با ظرفيت تصفيه 29 هزار متر مكعب در شبانه روز در مدار بهره برداری قرار دارد و براي تكميل مدول سوم آن نیز، 70 ميليارد ريال اعتبار، اختصاص یافته است.
وي همچنين از اجراي لوله گذاري شبكه فاضلاب به طول بيش از 11 كيلومتر خبر داد و افزود: در همين مدت يك هزار 598 فقره انشعاب فاضلاب نیز واگذار و نصب شده است.

در ادامه این جلسه، نجف زاده نماينده مردم شهرهاي خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي نیز با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای تامین آب شرب مورد نیاز مردم اظهار داشت: با تمام توان در جهت حل مشكلات و موانع پیش روی شرکت آب و فاضلاب خواهیم بود تا با رفع موانع و مشكلات اجرای پروژه ها، خدمات درخور شان به مردم منطقه ارائه شود.

 

تصاویر