مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی خبر داد:

241 کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب در ارومیه درحال اجرا است

01

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از در دست اجرا بودن 241 کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب در ارومیه خبر داد.

علیرضا رضوی با اعلام اینکه عمليات احداث شبکه مدرن و خطوط انتقال فاضلاب در معابر کلانشهر ارومیه از سال 1374 آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون در قالب قراردادهای متعدد با پیمانکاران، از کل یک هزار و 500 کیلومتر شبکه فاضلاب، مقدار یک هزار و 259 کیلومتر، شامل خطوط فرعی، اصلی و خط انتقال اجرا گردیده و مابقی عملیات تکمیلی مطابق برنامه ریزی های انجام  شده شامل اجرای حدود 241 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب درحال اجرا است.
وی با بیان اینکه خطوط انتقال فاضلاب به عنوان شریانهای اصلی و جمع کننده فاضلاب در سطح شهر،فاضلاب تولیدی را به تصفیه خانه فاضلاب هدایت می کند، افزود: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت شهر و همچنین افزایش ساخت و سازها، خط انتقال موجود جوابگوی نیازهای شهر نبوده و به تبع آن احداث خط انتقال جدید در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است.
وی گفت: خط انتقال مذکور شامل تهیه لوله و لوله گذاری از سایز 400 تا 1600 میلیمتر بوده که کل شهر و خصوصا مناطق توسعه یافته را در برمی گیرد.
 رضوی با بیان اینکه خط انتقال جدید در پایین دست و در محدوده ورود به تصفیه خانه فاضلاب ارومیه به طول 3.11 کیلومتر و  با سایز 1600 میلیمتر بوده که در بزرگراه خاتم الانبیا(ص) به دو فاز مجزا تقسیم می گردد، اظهار کرد: فاز اول این طرح از محل تقاطع در بزرگراه خاتم الانبیا(ص) آغاز و پس از عبور از بلوار شیخ شلتوت، خیابان ساحلی، خیابان دفاع مقدس، خیابان امامت و بلوار امام علی (ع) نهایتا تا خیابان فدک ادامه داشته و لوله گذاری کل مسیر در حدود 10 کیلومتر توسط شرکت آب و فاضلاب استان، انجام شده است.
وی افزود: فاز دوم طرح به طول 15.2کیلومتر  از محل اتصال دو فاز در بزرگراه خاتم الانبیا(ص) آغاز و پس از عبور از این بزرگراه، پل سوم خرداد، میدان آزادی، میدان دخانیات و خیابان پرنیان، وارد بلوار استاد شهریار شده و تا انتهای آن ادامه می یابد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه کل مسیر مذکور حدود 15.2 کیلومتر است، اظهار کرد: از این میزان تاکنون، اجرای 7.4 کیلومتر به اتمام رسیده و مابقی نیز مطابق با برنامه ریزی های انجام یافته در سال جاری و سال آینده اجرا می گردد.
وی گفت: با اجرای فاز دوم خط جدید انتقال فاضلاب، تمامی مناطق منتهی به بلوار استاد شهریار از مزایای شبکه جمع آوری فاضلاب بهره مند خواهند شد.

تصاویر