سم پاشی منهول‌های شبکه فاضلاب خوی

1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: وجود سوسک و حشرات موذی در شبکه فاضلاب از معضلات زندگی شهری است و این شرکت برای جلوگیری از تکثیر حشرات، دریچه‌ها و منهول‌های فاضلاب را سم‌پاشی می‌کند.

یداله سلطانی تصریح کرد: یکی از مشکلات بهره برداری شبکه‌های فاضلاب وجود حشرات موذی است که روش‌های گوناگونی جهت حذف این حشرات موذی وجود دارد که یکی از این روش‌ها، سمپاشی است.

وی درخصوص روش مورد اجرا توسط این شرکت اظهار داشت: در حال حاضر روشی که در خوی به انجام می‌رسد حذف حشرات موذی به وسیله سمپاشی و سپس استفاده از دستگاه مه پاش است که طی مطالعات صورت گرفته و تجربیات سنوات گذشته،بیشترین تأثیر سمپاشی در حذف سوسک‌ها در زمان تخم ریزی آن‌ها در ماه‌های گرم سال بوده که فرآیند سمپاشی نیز بر همین اصل بنا شده است.

وی افزود: همه ساله از سوی شرکت آب و فاضلاب خوی تمامی منهول های فاضلاب با درنظر گرفتن پارامتر‌هایی همانند نوع حشره و نوع سم در ۶ماهه اول در سطح شهر خوی سم پاشی می‌شود که تأثیر بسزایی در ارتقای بهداشت عمومی جامعه دارد.

سلطانی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی و موازین زیست محیطی در سم پاشی ها گفت: سمی که به منظور مبارزه با حشرات موذی مورد استفاده قرار می‌گیرد حداقل آلایندگی را برای طبیعت به همراه داشته و در اجرای این عملیات تمام جوانب و نکات ایمنی برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست در نظر گرفته می‌شود.

تصاویر