درسال جاری انجام می شود؛

ساماندهی 10هزار انشعاب غیرمجاز آب شرب در آذربایجان غربی

1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 10 هزار انشعاب غیرمجاز در سطح شهرها و روستاهای استان ساماندهی می شوند.

محمداشرفی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز تاثیر منفی بر روی شبکه توزیع آب داشته و موجب کمبود و افت فشار آب می شوند، اظهار داشت: به منظور حفظ حقوق مشترکین قانونی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به شبکه های توزیع آب، طرح شناسایی و تبدیل انشعابات غیرمجاز در دستور کار قرار دارد که در این راستا و 10هزار انشعاب در سال جاری ساماندهی، جمع آوری و یا تبدیل به انشعابات مجاز خواهند شد.

وی گفت: از این تعداد انشعاب غیر مجاز، از ابتدای سال جاری تاکنون با یک هزار و 500 انشعاب غیرمجاز برخوردهای لازم صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه صددرصد جمعیت شهری و 87 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی قرار دارند، افزود: گستردگی حوزه جغرافیایی و جمعیتی استان نشان دهنده اهمیت خدمات و حساس بودن آن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی افزایش 366 درصدی اعتبارات مصوب سال 1402 نسبت به ابتدای دولت سیزدهم از 2هزار و 689 میلیارد ریال به 12 هزار و 527 میلیارد ریال، تخصیص 14هزار و 383 میلیارد ریال از محل تنش آبی، ملی و ابلاغی را از جمله اقدامات دولت سیزده در استان اعلام و اظهار کرد: در این مدت همچنین آبرسانی به 142 روستا با 56هزار و 523 نفر جمعیت به اتمام رسیده است.

وی، افزایش 101 هزار  آحاد مشترک آب شرب استان، افزایش 315 کیلومتر شبکه توزیع و 253کیلومتر خط انتقال آب، افزایش حجم تولید آب به 56میلیون مترمکعب، افزایش جمعیت تحت پوشش فاضلاب به میزان 2 درصد و افزایش 45هزار آحاد مشترکین فاضلاب در استان را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برشمرد.

اشرفی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین آبرسان در استان نیز گفت: این تشکل با همکاری و مشارکت خیرین راه اندازی شده و در راستای تامین آب شرب در روستاها فعالیت دارد.

وی گفت: در حال حاضر با جذب 23خیر ملی و استانی، 111 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها در روستاهای استان جذب شده است.

تصاویر