در این جلسه مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به شرایط ویژه و حساس آبی در کشور که با کمبود بارش ها و تغییرات اقلیمی سبب کاهش نزولات آسمانی و منابع آبی گردیده است، بر لزوم توجه ویژه به مقوله مدیریت مصرف آب و ترویج فرهنگ بهینه مصرف تاکید کرد.
وحید مینایی افزود: شرکت آب و فاضلاب در نظر دارد در کنار روش های مرسوم و معمول این شرکت در مورد آموزش همگانی، از زبان هنر و هنرمندان نیز در جهت تاثیرگذاری بر اقشار مختلف مردم استفاده نماید.
وی، هنرمندان را چشم بینا و زبان گویای جامعه خواند و گفت: هنرمندان می توانند با توجه به اینکه در میان مردم زندگی می کنند مشکلات فرهنگی را به خوبی احصا نموده و با توجه به اینکه پل ارتباطی ما بین آنها و مسئولین روابط عمومی و فرهنگی وجود دارد میتوانند آن مشکلات و معضلاب فرهنگی را به آنها منتقل نمایند.
مینایی با اشاره به وضعیت بغرنج آب و منابع آبی تاکید کرد: تاثیری که هنرمند و آثار خلق شده آنان می توانند بر مردم بگذارد کتمان ناپذیر بوده و روابط عمومی ها می بایست از این ظرفیت و فرصت به نحو مطلوب در جهت تغییر رفتار و فرهنگ آب استفاده نمایند.
در این جلسه هنرمندان کاریکاتوریست بوکانی آقایان محمد محمودی و قهرمانی دغدغه های خود از وضعیت آبی و حساسیت موضوع آب را بیان و چند راهکار برای ترویج فرهنگ بهینه مصرف در بین اقشار مختلف به ویژه کودکان ارائه کردند.
اجرای مسابقه نقاشی همگانی در بوستان ها و برگزاری جشنواره های آثار کاریکاتور از پیشنهادات این هنرمندادن بود.