تاکید بر تعامل و همفکری با نخبگان و متخصصان حوزه آب و محیط‌ زیست

1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی از برگزاری نشست‌های "گفتگوهای آبی" در راستای تعامل و همفکری با نخبگان و متخصصان حوزه آب و محیط‌ زیست خبر داد.

 محمداشرفی افزود: این نشست ها به منظور ارتقای دانش و هم‌اندیشی درخصوص مسائل آب و فاضلاب و بر اساس سیاست‌های کلان وزارت نیرو و توصیه‌های شرکت مهندسی آبفای کشور، برگزار خواهد شد.

وی با اعلام اینکه این نشست‌ها به منظور تبادل نظر درباره موضوعات مرتبط با آب، با تمرکز بر جنبه‌های تخصصی و علمی، برگزار خواهد شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده، مقرر است در این نشست‌ها، صاحبنظران، اساتید دانشگاه و متخصصان حوزه‌های آب، فاضلاب، محیط‌ زیست، سرمایه‌گذاری و صنعت با مشارکت شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی به بررسی موضوعاتی همچون ارزیابی برنامه‌های مدیریت منابع آب، وضعیت آبخوان‌ها و شناسایی راهکارهای نوین برای بهبود و تقویت آنها، چالش‌ها و تهدیدات تامین آب برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی، راهکارهای مدیریتی در مواجهه با این چالش‌ها، بازتخصیص پساب برای مصارف کشاورزی و صنعت، نقد و بررسی نقشه راه آب کشور و ارائه پیشنهادهای لازم جهت بهبود آن، معضل طرح‌های نیمه تمام در حوزه آب و فاضلاب و نقش آب در ادبیات و فرهنگ، به تبادل نظر بپردازند.

وی بابیان اینکه این نشست‌ها از خردادماه سال جاری و بصورت مستمر  با حضور نخبگان و اساتید حوزه آب برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد؛ تقویت جنبه‌های مشارکت اجتماعی و افزایش دانش جمعی در حوزه حفاظت و مدیریت منابع آب از نتایج شاخص "طرح گفتگوهای آبی" باشد.

اشرفی افزود: این تلاش‌ها به عنوان یک فرصت برای تبادل اطلاعات، تحلیل جمعی مسائل مرتبط با آب، ایجاد حساسیت عمومی و تدوین برنامه‌های بهینه برای حفاظت و مدیریت منابع آب است.

تصاویر