افتتاح طرح تامین آب شرب روستای مخین خوی

1

با حضور امام جمعه ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی ، فرماندار شهرستان خوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی و بخشدار قطور طرح تامین آب روستای مخین افتتاح شد.

در آیین افتتاح این پروژه  محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی با بیان اینکه 3 میلیون و شش هزار نفر در شهرها و 2 هزار و 800  روستای استان زندگی می کنند افزود: وظیفه ذاتی شرکت آب و فاضلاب استان سقایی و  آبرسانی مردم عزیز است.

اشرفی تصریح کرد: نزدیک به 100 درصد جمعیت شهری و 87 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان هستند. 

وی افزود : برنامه های متعددی برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای سطح استان از محل مختلف از جمله اعتبارات ملی ، استانی ، سرمایه گذاری و ماده 56 داریم و با همت و تلاش همکاران به سرانجام خواهیم رساند.

رییس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان خاطر نشان کرد : یکی از مهمترین پروژه های در دست اقدام این شرکت پروژه های محرومیت زدایی است که با عنوان جهاد آبرسانی در 400 روستا در سطح استان به همت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال انجام است.

اشرفی در ادامه خاطر نشان کرد :پروژه های میان مدت و بلند نیز در شهرستان خوی در حال اجرا داریم که از برنامه های میان مدت میتوان به اجرا و تکمیل مخازن در دست ساخت اشاره کرد و پروژه بلند مدت نیز انتقال آب از سد آغچای یا الند است .

وی با اشاره به کمک خیرین در طرح تامین آب روستای مخین گفت :  مجمع خیرین آب با مساعدت های استاندار محترم تشکیل شده است و انتظار می رود خیرین نیز در این حوزه به یاری این شرکت بیایند.

در ادامه مراسم علی نژاد فرماندار شهرستان خوی در سخنانی از  تلاشهای شرکت آب و فاضلاب استان و خوی تقدیر کرد و گفت: اکثر مطالباتی که شوراها و دهیاران  روستاهای شهرستان خوی از فرمانداری دارند رسیدگی به موضوع آب است.

وی افزود :  تخصیص منابع در کمیته برنامه ریزی شهرستان خوی با اولویت پروژه های آب است و امیدواریم بتوانیم مشکل مردم عزیز را مرتفع کنیم.


در پایان یداله سلطانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در تشریح مشخصات پروژه گفت: برای این طرح 27 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و 2 دهنه چشمه بهسازی و همچنین 2 هزار و 500 متر خط انتقال اجرا شده است.

وی جمعیت بهره مند از این پروژه را یک هزار و 306 نفر اعلام کرد و افزود : با بهره برداری از این پروژه مشکل آب این روستا حل و آب شرب پایدار و سالم و بهداشتی در این روستا جریان خواهد داشت .

تصاویر