محمداشرفی با بیان اینکه سیاست وزارت نیرو توسعه خدمات الکترونیکی و حذف تدریجی مراجعات حضوری است، اظهار داشت: در این راستا با فراهم ساختن زیرساخت های لازم در امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، 22 خدمت در زمینه انشعابات آب و فاضلاب از طریق داده های الکترونیکی ارائه می شود.
وی با بیان اینکه در کنار این اقدام، از طریق پورتال شرکت نیز خدمات الکترونیکی به مشترکین و مردم ارائه می شود، افزود: با عقد قرارداد با 650دفتر پیشخوان خدمات دولت و ارائه سطح دسترسی به آنها، مردم با مراجعه به این دفاتر خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند.
اشرفی، کاهش ترددهای شهری، صرفه جویی در وقت و هزینه و سهولت دسترسی به خدمات را از مزایای این طرح برشمرد.