برگزاری اولین جلسه مشترک فصلی تعامل و هماهنگی با اداره کل محیط زیست در خصوص پایش کیفی پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب

1

اولین جلسه مشترک فصلی تعامل و هماهنگی با اداره کل محیط زیست در خصوص پایش کیفی پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در آذربایجان غربی برگزار شد.

 در راستای اقدام به تکالیف ابلاغی از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اولین جلسه مشترک فصلی با محوریت تعامل مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب با حضور معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و همچنین مدیر و کارشناسان واحد پایش کیفی شرکت آب و فاضلاب و با حضور مرکز پایش و نظارت کیفی و کارشناسان اداره کل محیط زیست استان به عنوان ناظر مستقل در اجرای پایش برگزار شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی تبادل نظر و اتخاذ تصمیمات لازم در موضوعاتی همچون حل و فصل اختلافات احتمالی به ویژه در خصوص انطباق کیفیت پساب با استانداردهای موجود و تفاهم در خصوص روش‌های اندازه‌گیری شاخص های پساب و نحوه نمونه‌برداری و همچنین برنامه‌ریزی برای نحوه گردش اطلاعات کیفی پساب و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین را از جمله نتایج این جلسه عنوان کرد و اظهار داشت: سالانه بیش از 100 میلیون متر مکعب پساب فاضلاب با رعایت استانداردها و الزامات زیست محیطی در ۸ شهر و 3 روستای استان وارد محیط‌ های پذیرنده می‌شود.

 احیاجاهدی افزود: ارتقای کمی و کیفی و انجام تعمیرات اساسی، بازسازی یا اورهال تصفیه خانه‌های در حال بهره‌برداری به لحاظ مدت طولانی کارکرد تجهیزات الکترومکانیکال بسیار ضروری بوده و مستلزم تامین هزینه‌های مورد نیاز است.

 وی گفت: در این راستا یافتن راهکارهای تامین مالی در حال برنامه ریزی بوده که پس از محقق شدن منابع مالی، برحسب اولویت اقدامات مذکور در تصفیه خانه‌های فاضلاب به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

تصاویر