جلسه هم‌اندیشی نحوه استفاده مطلوب از مدل سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه

1

در جلسه ای با حضور معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، نحوه استفاده مطلوب از مدل سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مسائل و مشکلات مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب  ارومیه و نحوه افزایش ظرفیت تصفیه و ارتقای پارامترهای کیفی خروجی آن بررسی و مقرر شد، بمنظور افزایش راندمان پمپها و تجهیزات مکانیکی تصفیه خانه فاضلاب  و در نهایت برای یافتن راهکارهای افزایش ظرفیت تصفیه خانه بررسی‌های مجدد مبانی طرح و دفترچه محاسبات فرایندی و  همچنین موارد مشکلات احتمالی ناشی از نواقص اجرایی در بازه زمانی کوتاه مدت توسط مشاورین طرح مورد بازنگری قرار گیرد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این رابطه اظهار داشت: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه از نوع لجن فعال به روش  SBR با ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز توسط شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور مصوب شده و در تیر ماه سال جاری با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

 احیا جاهدی افزود: این تصفیه خانه علاوه بر ایجاد ظرفیت جدید برای پذیرش فاضلاب خام، به عنوان یکی از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح بوده و با بهره‌برداری از آن یکی از اهداف آن ستاد محقق شده است.

وی با بیان اینکه به منظور فراهم نمودن امکان توسعه متوازن شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شروع عملیات اجرایی مدول چهارم تصفیه خانه با مشخصات مدل سوم بسیار ضروری بوده که در این راستا مطالعات مربوط صورت گرفته و مصوبه شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور نیز اخذ گردیده است، گفت: مطالعات مرتبط با تهیه اسناد موضوع ماده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت صورت گرفته و طی چند روز آینده جهت بررسی و تصویب به شرکت مهندسی ارسال خواهد شد.

وی افزود: به منظور تسریع در فرایند صدور مجوز ماده مذکور حمایت همه جانبه مبادی ذی‌ربط ضروری و مورد انتظار است.

تصاویر