مدیرامور آب و فاضلاب ماکو خبر داد:

در صورت واگذاری چشمه روستای کاروان قیران این چشمه مرمت و در اختیار روستائیان قرار می گیرد

1

مدیرامور آب و فاضلاب ماکو گفت: در صورت واگذاری چشمه روستای کاروان قیران به شرکت آب و فاضلاب این چشمه مرمت و در اختیار روستائیان قرار می گیرد.

حسین جعفری نژاد با اشاره به كاهش بارش برف و باران و كم شدن منابع آب و چشمه ها، اظهار داشت: به تبع کاهش نزولات آسمانی ميزان آبدهي چشمه تامین آب شرب روستاي كاروان قيران نيز به شدت کاهش یافته و 7 خانوار ساکن در آن را با 49 نفر جمعیت تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اعلام اینکه این روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار ندارد، افزود: پیش از این آب شرب این روستا از طریق چشمه موجود در آن تامین می شد اما در سال های اخیر بدلیل کاهش نزولات آسمانی با مشکل کمبود آب مواجه شده است.

وی گفت: بدلیل قرار گرفتن روستای کاروان قیران در منطقه صعب العبور ارتفاعات جنوب شرقی ماکو و اختلاف ارتفاع زیاد با نزدیکترین منابع آب شرب، 700 میلیارد ریال برای آبرسانی به آن مورد نیاز است که سرمایه گذاری در این حجم  و تخصيص اعتبار از نظر اقتصادی معقول به نظر نمی رسد.

مدیرامور آب و فاضلاب ماکو در خصوص راهکار رفع این مشکل و تامین آب شرب ساکنین این روستا گفت: راهکار برون رفت از این مشکل، بهسازی تنها چشمه موجود در آن است که در صورت همکاری اهالی و واگذاری چشمه به شرکت آب و فاضلاب، این شرکت آمادگی دارد تا با بهسازی چشمه، آب شرب مورد نیاز ساکنین را تامین نماید.

تصاویر