شستشوی پولساتورهاي تصفيه خانه آب شماره 2 ماكو

3

به منظور افزايش كيفيت و بهداشت آب تصفيه شده و بالا بردن راندمان كاري، پولساتورهاي تصفيه خانه آب شماره دو ماكو توسط اكيپ شبكه و تصفيه خانه آب اين امور به طور كامل لايروبي، شستشو و گندزدايي شد.

در طی انجام این عمليات، مدير و رئيس اداره بهره برداري امور آب و فاضلاب شهرستان ماکو، ضمن نظارت بر نحوه اجرای عملیات شستشو، راهنمایی های لازم در این خصوص را ارائه کردند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ماکو در حاشیه شستشوی پولساتور های تصفیه خانه آب شماره دو این شهر اظهار داشت: این تصفيه خانه با ظرفيت اسمي 424 ليتر در ثانيه در دو مدول توسط سازمان آب منطقه اي احداث و در سال 1389 مدول اول آن به شركت آب و فاضلاب استان آذربايجان غربي تحويل داده شده است.

حسین جعفری نژاد در خصوص نحوه تصفیه آب در این تصفیه خانه گفت: سيستم تصفيه آب تصفیه خانه شماره دو ماکو از نوع پولساتور ( زلال ساز ) صافي بوده و داراي چهار فقره پولساتور با ظرفيت زلال سازي 106.50 ليتر در ثانيه است.

 وی افزود: به علت افزايش درصد لجن حجمي در پولساتورها و جلوگيري از افزايش كدورت آب ورودي به فيلترها  و ارتقای كيفيت آب خروجي، 4 فقره پولساتور شستشو و گندزدايي و پس از انجام آزمایش های کنترل کیفی، مجددا وارد مدار بهره برداري شد.

تصاویر