مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

استان آذربایجان غربی جزو استان های پیشرو کشور از نظر کیفیت بالای آب شرب است

1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: از نظر کیفیت آب شرب تحویلی به مشترکین جزو استان های پیشرو در کشور هستیم.

محمد اشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری باریش نیوز با اعلام اینکه از نظر میکروبی و کلر باقیمانده آب شرب شهرها و روستاهای استان تحت پایش و آزمایش های مستمر قرار می‌گیرد، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی مجهز به آزمایشگاههای آب و فاضلاب کاملا پیشرفته و مرجع می باشد که وجود این آزمایشگاه ها باعث شده با انجام آزمایش های مستمر و دوره ای، آب شرب تولیدی از درجه استاندارد بالایی برخوردار باشد.

وی گفت: در اثر این آزمایش ها و پایش وضعیت آب موجود در شبکه های توزیع، شاهد مطلوبیت فراتر از شاخص های ملی و بین المللی ؛ میکروبی صددرصدی و کلر باقیمانده به میزان بیش از 99/5 درصد در شهرها و مطلوبیت بیش از ۹۷ درصدی در روستاها باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص اجرای طرح‌های آبرسانی برای تامین آب شرب سالم و پایدار در روستاها اظهار کرد: در این راستا و در قالب جهاد آبرسانی، عملیات اجرایی تامین آب شرب بهداشتی و پایدار در سطح ۳۷۹ روستا با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.

اشرفی اعتبار پیش بینی شده برای این طرح ها را ۹۶۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: قراردادهای دوم و سوم نیز در حال پیگیری هستند تا نسبت به ارتقا کیفیت آب مابقی روستاهای استان نیز اقدام گردد

تصاویر