مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی

تغییر رنگ آب روستای«شیخ احمد» نقده ناشی از کمبود آب و مصرف بیش از حد مشترکین است

1

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: تغییر رنگ در آب شرب روستای «شیخ احمد» شهرستان نقده ناشی از کمبود آب و مصرف بیش از الگوی مصرف توسط مشترکین است.

سهراب طالبی افزود: با توجه به مصرف بسیار بالای آب در این روستا و ایجاد تنش های هیدرولیکی در لوله های آب، بصورت موردی و تنها در مواقع کمبود و یا قطع آب بعلت بروز اتفاقات و ترکیدگی لوله ها،کدورت و تغییر رنگ در آب صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل، شرکت آب و فاضلاب علاوه بر شستشو و گندزادایی شبکه توزیع و مخزن آب، طرح تامین آب مجتمع یادگارلو و روستای شیخ احمد را در دستور کار دارد، اظهار داشت: در این طرح، با احداث دو کیلومتر خط انتقال آب از شهر محمدیار تا روستای شیخ احمد، ضمن تامین کمبود آب در منطقه، مشکل تغییر رنگ آب نیز بطور کامل رفع خواهد شد.

وی گفت: کلیه لوازم مورد نیاز برای اجرای این طرح خریداری شده و با انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه کنترل کیفی آب شرب تحویلی به مشترکین جزو برنامه های اصلی و مورد تاکید است، اظهار کرد: در این راستا، با بهره گیری از آزمایشگاه های مجهز، سالانه بیش از هزار مورد نمونه برداری و آزمون کلرسنجی، فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژی از مجتمع یادگارلو و روستای شیخ احمد انجام می شود.

وی در پایان از مشترکین خواست، ضمن صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف، ضمن پیشگیری از وقوع چنین مشکلاتی، شرکت آب و فاضلاب را در تامین آب شرب پایدار، یاری نمایند.


   

تصاویر