برگزاری اولین جلسه کارگروه آگاهی بخشی و مستندسازی جهادآبرسانی آذربایجان غربی

1

اولین جلسه کارگروه آگاهی بخشی و مستندسازی جهادآبرسانی آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مشاور جهادآبرسانی وزیرنیرو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، مدیران روابط عمومی استانداری و صدا و سیمای استان و مدیران امور آب و فاضلاب شهرستان ها برگزار شد، مشاور جهادآبرسانی وزیرنیرو با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت جهاد تبیین اظهار داشت: رهبر انقلاب جهاد تبیین را راهی برای مقابله با توطئه ها و دسیسه های دشمن عنوان کرده و بر توجه جدی به آن سفارش کرده اند.

علی جزء خراسانی با تبریک میلاد فرخنده حضرت زینب(س) گفت: پس از قیام خونین امام حسین(ع) و واقعه عاشورا، بیان روان و شجاعانه حضرت زینب(س) توانست چهره کریه یزیدیان در به شهادت رساندن امام معصوم(ع) را به افکار عمومی و مردم نشان دهد که اگر این تبیین نبود، واقعه کربلا در کربلا باقی می ماند.

وی با اشاره به خدمات نظام در 44 سال گذشته به مردم شهرها و روستاهای کشور اظهار کرد: این حجم از خدمات ارائه شده بایستی به مردم گفته شود چرا که مردم ایران شایسته بهترین ها هستند و نظام نیز تاکنون به این امر توجه ویژه داشته است.

مشاور جهادآبرسانی وزیرنیرو در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده از روش های نوین اطلاع رسانی خصوصا برای قشر جوان و نوجوان گفت: بایستی در این زمینه با زبان خود جوان و نوجوان ارتباط برقرار و دستاوردهای نظام را به آنها ارائه کرد.

خراسانی، اطلاع رسانی در حوزه جهادآبرسانی را یکی از حوزه های مهم در جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم توجه ویژه ای به مقوله آبرسانی و تامین آب شرب سالم و پایدار شهرها و روستاها شده و در قالب طرح های جهادآبرسانی پروژه های عظیمی در سطح کشور دردست اجرا هستند.

وی با بیان اینکه توجه و تلاش برای تامین آب شرب مردم نیازمند اطلاع رسانی و تبیین است، اظهار کرد: در این راستا کارگروه های آگاهی بخشی و مستندسازی جهادآبرسانی تشکیل و کارهای مربوط به اطلاع رسانی پروژه ها در حال انجام است.

راه اندازی قرارگاه تبیین جهادآبرسانی در آذربایجان غربی، استفاده از زبان هنر و ظرفیت هنرمندان، استفاده از ظرفیت شورای فرهنگی استان و خبرگزاری ها و رسانه های گروهی، برنامه ریزی جدید رسانه ای با استفاده از دیدگاه های مردمی و استفاده از ظرفیت پیمانکاران در راستای تبیین جهادآبرسانی از تاکیدات  مشاور جهادآبرسانی وزیرنیرو در این جلسه بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه تامین آب شرب مستمر و پایدار شهرها و روستاها از اولویت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت: 247پروژه آبرسانی در شهر ها و روستاهای استان با 10هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

محمداشرفی آبرسانی به 379 روستای استان را یکی از این پروژه ها عنوان کرد و گفت: این پروژه ها در قالب تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرا و در حال حاضر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

وی، اطلاع رسانی در خصوص اجرای پروژه های آبرسانی را حائز اهمیت دانست و افزود: با تحرک و انسجام خاصی که در دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب ایجاد شده، اقدامات خوبی در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی انجام شده است.

در ادامه این جلسه مدیران روابط عمومی استانداری و صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی و مسئول فرهنگی و رسانه بسیج سازندگی استان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات و استفاده از امکانات مجموعه خود در رابطه با اطلاع رسانی جهاد آبرسانی پرداختند.

 

تصاویر