شستشو و گندزدایی استخر رسوبگير تصفيه خانه آب شماره يك ماكو

1

باهدف افزايش كيفيت و بهداشت آب توليد شده و بالا بردن راندمان كاري، استخر پيش‎رسوبگير تصفيه خانه آب شماره 1 شهرستان ماكو با ظرفيت 5000 مترمكعب لايروبي، شستشو و گندزدايي شد.

مدیر امور آب و فاضلاب ماکو با اعلام این مطلب اظهار داشت: وظيفه اين استخر، ته نشيني ذرات موجود در آب است كه با توجه به شيب موجود در استخر سرعت آب پس از ورود به استخر ضعيف شده و ذرات ناخالص موجود در آب ته نشين مي شود.

حسین جعفری نژاد گفت: شكل كلي اين استخر به صورت دوقلو بوده و ابعاد آن 75 در 24 متر و عمق كلي آن 4 متر و عمق مفيد آن 2.3 متر و تعداد 48 عدد هاپر ته نشيني در كف استخر تعبيه شده كه 24 عدد شيرفلكه تخليه ي 200 ميلي متري از طريق لوله هاي 200 ميليمتري پي وي سي ذرات ناخالص ته نشين شده در كف استخر را به بيرون هدايت می کند.

وی افزود: عمليات شستشوي استخرها و مخازن آب به صورت زمانبندي شده در طول سال چندين بار اجرا مي شود و عمليات شستشوي اين استخر با حساسيت كامل اجرا و پس از شستشوي استخر، عمليات گندزدايي و بهداشت استخر و كنترل كيفيت آب توسط مسئول و كارشناسان آزمايشگاه هاي آب و فاضلاب ماكو با انجام نمونه برداري و آزمايش، بررسی و متعاقبا استخر وارد مدار بهره برداري شد.  

تصاویر