مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

گستردگی تاسیسات آب و فاضلاب در استان، ضرورت حفاظت و حراست از آنها را دوچندان می کند

1

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: وجود بیش از سه هزار مورد تاسیسات آب و فاضلاب در استان، ضرورت حفاظت و حراست از آنها را دوچندان می‎کند.

محمداشرفی در آیین بهره برداری از پروژه حفاظت الکترونیکی تصفیه خانه آب شماره یک ارومیه که با حضور معاون امور استان ها و رییس اداره حفاظت فیزیکی اداره کل حراست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد، با بیان اینکه از دوهزار و 800 روستای استان، 87درصد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند، اظهار داشت: در 40 شهر استان نیز صددرصد مردم از خدمات تامین آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی گفت: برای ارائه خدمات به سه میلیون و 600 هزار نفر جمعیت استان، حدود سه هزار باب تاسیسات آب و فاضلاب شامل منشا تامین و تولید، توزیع و ذخیره سازی آب شرب و همچنین تاسیسات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب وجود دارد که این امر طلب می کند تا برای جلوگیری از برخی خسارات، عملیات حفاظت و حراست از این تاسیسات بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت حفاظت و حراست از تاسیسات آب و فاضلاب، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای حفاظت از این تاسیسات اقدامات خوبی را به انجام رسانده است.

رییس اداره حفاظت فیزیکی اداره کل حراست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم با تاکید بر اجرای طرح های حفاظت از تاسیسات آب و فاضلاب اظهار داشت: سال گذشته 7 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های حفاظتی به دفاتر حراست در کل کشور اختصاص یافت که از این محل، اجرای 600 پروژه در دستور کار قرار گرفت.

نبی الله یاسمی برگزاری مانور دفاع از مقر را از دیگر اقدامات در راستای حفاظت از تاسیسات برشمرد و گفت: مرحله اول این مانور در زمستان سال گذشته و در 135 مورد از تاسیسات اجرا شد.

وی با اعلام اینکه مانور دوم در بهار و سومین مرحله آن نیز در تابستان سال جاری با شرکت 4هزار و 415 نفر در سطح 308 مورد از تاسیسات اجرا شد، افزود: درنتیجه این اقدامات، شاهد کاهش 40درصدی ارزش ریالی سرقت از تاسیسات در سه ماهه دوم سال جاری بودیم.

رییس اداره حفاظت فیزیکی دفتر حراست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با قدردانی از اقدامات انجام شده برای حفاظت از تاسیسات آب و فاضلاب در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در ارزیابی های بعمل آمده از نحوه برگزاری مانورهای دفاع از مقر، حراست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در زمره 5 استان برتر کشور قرار گرفت.

وی، ایجاد آرامش و اعتماد در بین مردم و مشترکین را نتیجه اقدامات حفاظتی و حراستی از تاسیسات آب و فاضلاب عنوان و برتداوم آنها تاکید کرد.

تصاویر