داشتن انشعاب آب و فاضلاب لازم و ملزوم يكديگر است

1

مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهرستان خوي گفت: بر اساس قانون، داشتن انشعاب آب و فاضلاب لازم و ملزوم يكديگر بوده و در مناطقي كه شبكه فاضلاب وجود دارد مشتركين بايد هنگام خريد انشعاب آب ، انشعاب فاضلاب را نيز خريداري نمايند .

يداله سلطاني با بیان اینکه لازم و ملزم بودن انشعابات آب و فاضلاب بدليل حفظ محيط زيست و عدم آلودگي محيط است، اظهار داشت: مشتركيني كه براي خريد انشعاب آب مراجعه مي كنند، اكثرا خواهان برقراي انشعاب فاضلاب نيز هستند.

وي با اشاره به ماده پانزدهم قانون تشكيل شركت‌هاي آب و فاضلاب گفت: اهميت فاضلاب به‌گونه‌اي است كه قانون‌گذار به صراحت اعلام كرده كه داشتن انشعاب آب و فاضلاب لازم و ملزوم يكديگر بوده و كليه مالكان املاك واقع در محدوده طرح جمع‌آوري و دفع فاضلاب مكلف‌ هستند ظرف مدتي كه دستگاه‌ها و شركت‌هاي آب و فاضلاب اخطار يا اعلان مي‌نمايند، تقاضاي نصب انشعاب فاضلاب ملك خود را به مرجع مربوط تسليم و هزينه آن را پرداخت نمايند.

وی گفت: در صورت عدم اقدام برای خرید انشعاب قاضلاب، شركت‌هاي آب و فاضلاب مجاز به قطع انشعاب آب اين واحدها بوده و برقراري مجدد انشعاب آب منوط  به درخواست نصب انشعاب فاضلاب و پرداخت هزينه آن است.

سلطاني با اشاره به دريافت اقساطي حق انشعاب فاضلاب، افزود: پس از اجراي شبكه دفع فاضلاب شهري در هر منطقه‌، مشتركين بايد هزينه‌هاي حق انشعاب آن را يكجا پرداخت كنند ولي بلحاظ رعایت وضعیت اقتصادی و رفاه مردم، شركت آب و فاضلاب شهرستان خوي، حق انشعاب فاضلاب را بضورت اقساطی دریافت می کند.

تصاویر