پیشرفت 90درصدی طرح تامین آب شرب زمین های توحید

۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پیشرفت 90درصدی طرح تامین آب شرب زمین های توحید ارومیه خبر داد.

محمداشرفی در بازدید از روند عملیات اجرایی این طرح اظهار داشت: این طرح شامل تامین آب شرب زمین های بسیج، عباسی، فرهنگیان، پلیس راه، توابع خیابان شهیدسنگی، مهستان و سروستان در منطقه ای به وسعت 223 هکتار اجرا و 21هزار خانوار با 84 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی اعتبار هزینه شده برای این طرح را 260میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: احداث 6.4 کیلومتر خط انتقال آب، 60کیلومتر شبکه توزیع و دو باب مخزن 5 هزار مترمکعبی توحید 1 و 2 در این طرح پیش بینی شده است.
وی گفـت: پیش از این، عملیات اجرایی مخزن 5 هزار متر مکعبی توحید 1 به اتمام رسده و در مدار بهره برداری قرار داشته و پیش بینی می شود مخزن توحید 2 نیز با 94 درصد پیشرفت فیزیکی، تا پایان آذرماه سال جاری اتمام و در مدار بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: در حال حاضر علاوه بر مخازن توحید 1 و 2 حدود 5.4 کیلومتر خط انتقال آب با لوله GRP به اقطار 350 و 500 میلی متر اجرا شده است. 
اشرفی با بیان اینکه امور مربوط به مشاور طرح توسط  شرکت صدرآب نیرو انجام می شود، افزود: عملیات باقی مانده در خط انتقال به طول 850 متر نیز در حال حاضر توسط شرکت رام دال ارومیه بعنوان پیمانکار در حل اجرا بوده و شرکت آریان سازه باختر بعنوان پیمانکار پروژه احداث مخزن ذخیره عملیات اجرایی مخزن را به اتمام رسانده و در مرحله رفع نواقصات پروژه قرار دارد.

تصاویر