تامین آب شرب 16 روستا از سد مهاباد

1

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد از تامین آب شرب 16 روستای این شهرستان از سد مهاباد خبر داد.

مسعودامجدی با بیان اینکه آب شرب این روستاها با وصل شدن به تصفیه خانه سد مهاباد تامین و اهالی آنها از آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند، افزود: با ۱۳ کیلومتر لوله گذاری با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال، ۶ روستا شامل قره داغ، قجی آباد، گاپیس، خورخوره، کهنه ده و گردیعقوب به صورت ۲ مجتمع روستایی به تعداد روستاهای برخوردار از آب شرب تصفیه شده شهرستان مهاباد اضافه شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۶ روستای پرجمعیت شهرستان مهاباد با جمعیتی بالغ بر ۹ هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی از آب شرب شهری در قالب طرح آبرسانی ۱۴۱ روستایی بهره مند هستند.

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد اضافه کرد: در حال حاضر ۵۶ درصد جمعیت روستاهای این شهرستان تحت پوشش خدمات آب روستایی زیر مجموعه تصفیه‌خانه آب هستند.

امجدی با بیان اینکه امسال برای حدود ۴۰ روستا، تنش آبی پیش بینی شده بود، اظهار کرد: در راستای افزایش تامین و رفع کمبود آبی روستاییان، امسال ۱۱ حلقه چاه در ۱۴ روستا از توابع بخش مرکزی و خلیفان حفر شده که بخشی از آنها وارد مدار شده و مابقی هم در حال عملیات تکمیلی در جهت بهره‌برداری هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون لوله گذاری به طول ۹.۳ کیلومتر در مسیر جاده برهان انجام شده که در صورت ادامه تخصیص اعتبار با ادامه عملیات لوله گذاری خطوط انتقال به طول حدود هفت کیلومتر و احداث پنج باب ایستگاه پمپاژ در قبال آن ضمن نزدیک شدن خط تامین آب به بخش خلیفان روستاهای دوستعلی، تکانلوچه، شکم دره، بردمیش، بصری، قره بلاغ، درمان و کپه کند و چند روستای دیگر هم به تصفیه خانه آب متصل خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد از مهندسی مجدد و افزایش تامین آب مجتمع ترشکان و روستای کوسه کهریز و نوسازی تجهیزات ایستگاه پمپاژ ۲۳ روستا خبر داد و گفت: بازسازی ۲ باب مخزن شیخ یوسف و روستای خانقاه و همچنین اصلاح ۸.۵ کیلومتر دیگر در حوزه روستایی با هدف جلوگیری از نشتی و هدر رفت انجام شده است.

امجدی با اشاره به سایر پروژه های عمرانی در حال انجام نیز گفت: عملیات اجرایی مخزن ۲ هزار مترمتکعبی گوک تپه با ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار و مخزن ۲ هزار مترمکعبی کانی صوفی رشید با ۱۲۷ میلیارد ریال به ترتیب با ۱۰ و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی، لوله گذاری و خط انتقال مجتمع روستایی قره قشلاق و داشخانه با ۴۵ میلیارد ریال و لوله گذاری ۳.۴ کیلومتر برای مساکن مهر و موکریان با اعتباری ۱۰۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح های در دست اقدام عنوان کرد.

تصاویر