مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی:

تفکر ایجاد بازار پساب و بازچرخانی آب فرصتی مغتنم برای مدیریت صحیح مصرف و کاهش هدررفت آب است

1

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: هر کارکردی که منجر به توسعه متوازن و پایدار نگردد، از منظر مدیریت منابع آب، قابل قبول نیست و تفکر ایجاد بازار پساب و بازچرخانی آب، فرصتی مغتنم برای مدیریت صحیح مصرف و کاهش هدررفت آب است.

سید مهدی عصمت ساعتلو در جلسه کرسی ترویجی دانشگاه ارومیه که با حضور اساتید و متخصصان حوزه آب استان آذربایجان غربی و با عنوان "بازار آب و چالشهای آن" برگزار شد، اظهار داشت: عدم توجه به ریسک های ناشی از پدیده های خارج از اختیار انسانها مانند تغییر اقلیم، بواسطه عدم قطعیت در تأمین آب و کاهش پیش بینی پذیری، باعث پیچیده تر شدن شرایط ایجاد بازار آب به عنوان یک تفکر مطمئن برای عبور از بحران آب خواهد شد.

وی افزود: با این حال تفکری که اکنون بواسطه اقدامات انجام شده در یکسال گذشته در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور حاکم شده، مبتنی و متمرکز بر ایجاد بازار پساب بوده و نسخه موثرتری برای شرایط فعلی است.

مدیر دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه مطابق سیاستهای کلان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، بازار پساب فرصتی شده است برای جلوگیری از هدررفت آب، تأمین آب پایدار در صنایع و بازچرخانی آب، توجه و تمرکز بر این مقوله را یکی از ابزارهای مهم مدیریتی در حوزه آب کشور عنوان کرد.

تصاویر