مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی:

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه در تجهیزات برقی شرکت در حال اجرا است

1

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: صرف جویی قابل توجه هزینه با افزایش بازدیدهای دوره ای از تاسیسات برقی شرکت آب و فاضلاب خوی انجام شده است .

یداله سلطانی گفت : بخش انرژی شرکت با افزایش بازدیدهای دوره ای از تجهیزات الکتریکال در سال 1402 کمک شایانی در پیشبرد اهداف شرکت در رابطه با صرفه جویی در هزینه ها کرده است .

سلطانی تصریح کرد : در هر بار بازدید از تاسیسات عملیات اندازه گیری و ثبت پارامترهای لازم برای الکترو پمپهای شناور و پمپ های فشار قوی، انجام تست های روتین، نظافت تابلو برق از گرد و غبار و آچارکشی قطعات تابلو برق به طور منظم انجام می شود که این امر خرابی کمتر قطعات الکتریکی و مکانیکی را در پی دارد بطوری که از 21 عملیات باز و بست الکترو پمپهای شناور چاههای عمیق و ایستگاههای پمپاژ در طول 6 ماه فقط 3 مورد سوختگی الکترو پمپ بود و 5 مورد مربوط به چاهها و ایستگاههای پمپاژ جدید و 6 مورد به افزایش برداشت از چاه و بقیه به علت فرسودگی پمپ شناور بوده است.

وی افزود : بیشتر راهکارهای صرفه جویی در مصرف انرژی ، بدون هزینه و یا کم هزینه هستند و کاهش هزینه های برق مصرفی بخش کوچکی از نتایج حاصل از بهینه سازی مصرف انرژی است.

لازم به توضیح است قطعات معیوب در تابلو برقهای تاسیسات در زمان خرابی در صورت امکان با قطعات موجود در انبار اسقاطی در همان محل در کمترین زمان تعمیر شده و در مدار بهره برداری قرار می گیرند که در این راستا دهها کلرزن مایعی، کنتاکتور، کلید و فیوز تعمیر شده است.

تصاویر